Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Dodatki barwiące bio wpisują się w ogólny trend europejski

Barwa produktu to jedno z podstawowych kryteriów wyboru konsumenta. Z punktu widzenia producenta kolor pozwala budować preferencje i trendy konsumenckie, a dodatek barwnika umożliwia maskowanie skutków ubocznych procesu produkcyjnego i standaryzowanie jakości przez powtarzalność koloru. To wszystko można wkomponować w zdrowy trend – używając barwników bio – mówi Marcin Bartłomiejczak, doradca ds. surowców spożywczych firmy Kaczmarek-Komponenty.

Dodatki barwiące bio wpisują się w ogólny trend europejski
Rynek oferuje bio barwniki do żywności

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 13-07-2020, 15:37

W żywności używane są 3 grupy substancji barwiących:

1)  barwniki syntetyczne otrzymywane w drodze syntezy chemicznej (deklaracja z nr E)

2)  barwniki naturalne otrzymywane w drodze selektywnej ekstrakcji  z materiału pochodzenia naturalnego (deklaracja z nr E)

3)  żywność barwiąca – składniki  pochodzenia naturalnego otrzymane z owoców, warzyw i innych części jadalnych roślin  i uzyskanych przy użyciu metod fizycznych i wody, bez selektywnej ekstrakcji czy dodatków chemicznych (deklaracja bez nr E)

- To właśnie ta trzecia grupa, czyli żywność barwiąca, zyskuje w ostatnich latach większe zainteresowanie  producentów żywności i konsumentów. Oczywiście wynika to z trendu czyszczenia etykiety (tzw. clean label) oraz z dążenia do używania produktów naturalnych i jak najmniej przetworzonych. Ostatnie badania konsumenckie wyraźnie wskazują na coraz większą niechęć konsumentów do żywności zawierającej sztuczne dodatki – mówi Marcin Bartłomiejczak.

W Europie żywność barwiąca uważana jest za pełnowartościowy składnik żywności, a nie dodatek do żywności. Nawet jeśli jest stosowana do barwienia to jest oznaczona na etykiecie jako składnik np. koncentrat soku czarnej marchwi. W USA interpretacja jest inna. Każda substancja służąca do barwienia  jest traktowana tak samo. Oczywiście  można stosować żywność barwiącą  i deklarować np. koncentrat soku czarnej marchwi lecz należy dopisać cel zastosowania („dla nadania barwy").

Wskazuje, że trend BIO jest najsilniejszy w krajach Europy zachodniej, takich jak Niemcy czy Francja, ale w Polsce również jest już obecny. Konsumenci krajów Europy w ciągu ostatnich 4 lat zwiększyli zakupy produktów BIO o około 25-30 %. W Polsce certyfikowana żywność BIO jest jeszcze małym segmentem, odpowiadającym za 0,4% rynku spożywczego. Ma on jednak bardzo duże perspektywy wzrostu, bo rośnie szybciej niż rynek konwencjonalny. Odpowiedzią na te trendy konsumenckie jest żywności barwiącej w standardzie BIO, które oferuje Kaczmarek-Komponenty. Firma korzysta z bogatego portfolio opracowanego przez Diana Food. BIO koncentraty soków warzywnych zostały stworzone dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu w uprawie, selekcji  nasion i ścisłej współpracy z farmerami.

Oferta żywności barwiącej zapewnia:

- pełną identyfikowalność  (full traceability)

- wysoką zawartość pigmentu

- czystą, krótką  etykietę (lista składników)

- brak dodatku kwasu cytrynowego

- niski wpływ na smak wyrobu finalnego.

- Trend bio i nastawienie prozdrowotne to kluczowe argumenty, które przemawiają za stosowaniem żywności barwiącej. Jednym z najważniejszych powodów jej używania pozostaje natomiast fakt, że kolor pozwala wyróżnić produkt na tle wyrobów konkurencji – mówi Marcin Bartłomiejczak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kaczmarek Komponenty RSS ALERT    /    barwniki naturalne RSS ALERT    /    barwniki spożywcze RSS ALERT    /    dodatki do żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.59.154
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!