• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

DS Smith idzie w stronę neutralności klimatycznej

DS Smith w ramach tzw. Science Based Target do 2030 roku zredukuje o 40% emisję dwutlenku węgla przypadającą na tonę produktu.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-06-2021, 10:38
DS Smith idzie w stronę neutralności klimatycznej
DS Smith idzie w stronę neutralności klimatycznej, fot. materiały prasowe
  • DS Smith zobowiązuje się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla na tonę produktu o co najmniej 40% do 2030 roku.
  • W ten sposób firma podwyższa swoje wcześniej postawione cele w tym zakresie. Do końca 2020 roku firmie udało się zmniejszyć emisję CO2 na tonę produktu o 23%.

DS Smith, dostawca przyjaznych środowisku opakowań z tektury falistej, ogłosił ambitne cele klimatyczne. W ramach tzw. Science Based Target do 2030 roku firma zredukuje o 40% (w porównaniu z poziomami z 2019 roku) emisję dwutlenku węgla przypadającą na tonę produktu. Firma zobowiązała się także do osiągnięcia do 2050 roku zerowego poziomu emisji netto, czyli stanu, w którym działania podejmowane przez firmę i związana z nimi emisja CO2 nie wywierają wpływu na klimat. 

Wspomniane cele zostaną zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Target jako zgodne z celami porozumienia paryskiego, planu działań mającego ograniczyć globalne ocieplenie. Podkreśleniu ambicji i zaangażowania DS Smith w zrównoważony rozwój ma służyć także członkostwo firmy w kampanii ONZ „Race to Zero” [„Wyścig do neutralności”]. Aby zrealizować swoje zamiary, firma wprowadzi szereg rozwiązań inżynieryjnych, w tym wykorzystanie lokalnej biomasy i biogazu oraz energii odnawialnej, pochodzącej z wiatru i słońca. 

Przełomowa technologia

W 2017 roku DS Smith ogłosiło plan ograniczenia do 2030 roku poziomu emisji dwutlenku węgla przypadającego na tonę produktu o 30% – w stosunku do poziomu z 2015 roku. W ramach skoordynowanych działań realizowanych w ponad 250 zakładach na świecie do końca 2020 roku firmie udało się zmniejszyć emisje o 23%, co było lepszym wynikiem niż pierwotnie zakładano.   

Firmie udało się osiągnąć ten wynik poprzez inwestowanie w przełomową technologię, w tym w rozwiązania w zakresie przetwarzania odpadów do wytwarzania energii, najnowocześniejsze instalacje kogeneracyjne oraz modernizację sprzętu, m.in. nowych kotłów i oświetlenia LED. DS Smith zwiększyło również wykorzystanie odnawialnych źródeł paliwa, takich jak biogaz i biomasa oraz poprawiło zużycie energii w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. 

– Produkcja przemysłowa jest jednym z najtrudniejszych sektorów do dekarbonizacji, ale jesteśmy zaangażowani w realizację naszej roli, wyznaczając sobie jasny plan działań na rzecz zerowej emisji. Produkujemy ekologiczne opakowania, które w pełni nadają się do recyklingu i wierzymy, że dzięki połączeniu przywództwa w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym i działań klimatycznych możemy mieć realny wpływ na spowolnienie wzrostu temperatury na świecie – powiedział Miles Roberts, dyrektor generalny firmy DS Smith. 

– Osiągnęliśmy już duży postęp w ograniczeniu emisji dwutlenku węgla w ramach długofalowej działalności w zakresie zrównoważonego rozwoju, ale wiemy, że musimy zrobić jeszcze więcej. Dlatego obecnie wyznaczamy sobie nie tylko ambitne cele klimatyczne, ale również wzmacniamy nasze zaangażowanie w dostarczanie bardziej ekologicznych rozwiązań dla naszych klientów i całego społeczeństwa. Jestem niezwykle dumny z naszych pracowników, który przyczyniają się do osiągnięcia tego celu – dodał Miles Roberts. 

 – Cieszymy się, że będziemy mogli zweryfikować, w jaki sposób nasze strategiczne partnerstwo z DS Smith pomoże przyspieszyć postępy firmy w osiąganiu celów klimatycznych ogłaszanych dziś równolegle ze zobowiązaniami w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym. Przejście na energię ze źródeł odnawialnych może ograniczyć emisje gazów cieplarnianych o 55%, podczas gdy pozostałe 45% emisji pochodzi ze sposobu wytwarzania i użytkowania produktów. W związku z tym przejście do gospodarki w obiegu zamkniętym ma kluczowe znaczenie dla przeciwdziałania zmianie klimatu, a także innym globalnym wyzwaniom – powiedział Andrew Morlet, dyrektor generalny Fundacji Ellen MacArthur, partnera strategicznego DS Smith.  

Inwestycje na innowacje

Poza zobowiązaniem do działań w obszarze klimatu firma DS Smith ogłosiła niedawno inwestycje na poziomie 100 mln funtów w zakresie badań i rozwoju oraz innowacji, aby przyspieszyć swoją działania w obszarze gospodarki w obiegu zamkniętym. Nowe inwestycje stanowią podstawę strategii zrównoważonego rozwoju „Na Teraz. I na Przyszłość”, która zakłada, że do 2023 roku firma będzie produkowała opakowania w pełni nadające się do recyklingu oraz przyczyni się do usunięcia miliarda sztuk problematycznych opakowań plastikowych z półek sklepowych do 2025 roku.

DS Smith tłumaczy, że termin zerowy poziom emisji netto oznacza neutralność klimatyczną, która odnosi się do równowagi pomiędzy ilością gazów cieplarnianych (min. dwutlenku węgla) produkowanych a ilością gazów usuniętych z atmosfery. Inicjatywa „Science Based Target” angażuje i wspiera firmy w definiowaniu, ile i jak szybko muszą redukować emisje gazów cieplarnianych.

***

DS Smith jest dostawcą pro-ekologicznych opakowań z tektury falistej, a ponadto prowadzi działania recyklingowe i jest producentem papieru. Odgrywa kluczową rolę w łańcuchu dostaw w sektorach takich jak e-commerce, FMCG i przemysł. Poprzez swój cel "Kreowanie opakowań z myślą o zmieniającym się świecie" oraz strategię zrównoważonego rozwoju „Na Teraz. I na Przyszłość”, DS Smith angażuje się w przyspieszenie wprowadzenia gospodarki o obiegu zamkniętym. Firma dostarcza swoim klientom i społeczeństwu ekologiczne rozwiązania − zastępuje problematyczne tworzywa sztuczne, eliminuje ślad węglowy z łańcucha dostaw i zapewnia nowatorskie rozwiązania w zakresie recyklingu. Na terenie Polski firma posiada 4 fabryki zlokalizowane w Kielcach, Oławie, Kutnie i Kwidzynie oraz centra logistyczne w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Czeladzi. Firma zatrudnia ponad 1300 osób.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!