Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

DSV kontynuuje testy ekologicznych ciężarówek

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 26-04-2017, 10:46
DSV rozpoczęło testy hybrydowych ciężarówek Mercedes Atego, które w ciągu najbliższych sześciu miesięcy będą wykorzystywane w dystrybucji miejskiej w szwedzkim Malmo. Jest to już kolejny projekt badający ekologiczne rozwiązania w transporcie realizowany przez DSV.
DSV kontynuuje testy ekologicznych ciężarówek
fot. DSV

Przeprowadzane w Szwecji testy mają na celu ustalić czy użycie hybrydowych ciężarówek, wykorzystujących napęd elektryczny w połączeniu z biodieslem HVO 100, może stać się rozwiązaniem długoterminowym dla dostaw w obrębie miast, które są szczególnie narażone na rosnące zanieczyszczenie powietrza.

- Mercedesy Atego Hybrid to nasza najnowsza inwestycja w ekologicznie pojazdy wykorzystywane w ramach długoterminowych działań mających na celu zmniejszenie wpływu transportu drogowego na środowisko. Widzimy ogromne zalety posiadania tego typu ciężarówek, ponieważ połączenie HVO i energii elektrycznej pozwala na drastyczną redukcję emisji dwutlenku węgla. Jesteśmy bardzo ciekawi jak hybrydy sprawdzą się w dystrybucji w obrębie miast - mówi Staffan Klinterhäll, Business Area Manager, DSV Road AB.

Przeprowadzane przez DSV testy stanowią kontynuację działań rozpoczętych w ubiegłym roku, w ramach których operator testował wykorzystanie alternatywnych napędów oraz paliw w projektach prowadzonych w Niemczech oraz w Szwecji.

Elektryczne ciężarówki testowane były w połowie 2016 r. w Niemczech, w ramach współpracy z jedną z największych sieci drogerii w tym kraju - dm-drogerie markt. W tym celu 18-tonowe MAN-y typu TGM zostały przerobione, a ich dieslowskie silniki zastąpiono napędami elektrycznymi o mocy 200 koni mechanicznych. Takie rozwiązanie pozwoliło zapewnić im dystans nawet 250 km na jednym ładowaniu, a w ramach tego przedsięwzięcia DSV zainstalowało też stacje ładujące w swoim terminalu oraz przy części punktów handlowych klienta. Rozwiązanie to sprawdziło się tak dobrze, że zostało na stałe wdrożone do obsługi tego wieloletniego klienta operatora, a obecnie dostawy z wykorzystaniem elektrycznych ciężarówek są realizowane do sklepów w Kolonii, Euskirchen, Bonn i północnego Eifel.

Projekt testów realizowany w ubiegłym roku w Szwecji sprawdzał natomiast wykorzystanie wspomnianego już HVO 100. Warto zaznaczyć też, że dzięki wykorzystaniu diesla wytwarzanego na bazie olejów roślinnych Szwecja, jako pierwszy kraj w globalnej sieci DSV, planuje zredukować emisję CO2 w transporcie krajowym aż o 90 proc.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!