Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Duży producent opakowań planuje ekspansję na Bałkanach

BSC Drukarnia Opakowań rozważa ekspansję zagraniczną na Bałkanach, w Bułgarii i Rumunii, i planuje inwestycje w segmencie fleksograficznym. Decyzje ws, strategicznych kierunków rozwoju spółki zapadną na przełomie 2014 i 2015 roku - poinformował PAP Janusz Schwark, prezes BSC.


Autor: PAP
Data: 13-09-2014, 13:40

"BSC w perspektywie średnioterminowej musi zaistnieć poza granicami Polski. Naszym zadaniem w ramach grupy Rlc jest rozwój biznesu na terenie Europy Środkowej i Wschodniej. Nasza strategia ekspansji na te rynki pozostaje więc niezmienna. Oczywiście, trudno jest nie uwzględniać tego, co się dzieje w chwili obecnej na Ukrainie, a przez to zwiększonego ryzyka inwestycji w regionie" - powiedział w wywiadzie dla PAP Schwark.

"Od kilku miesięcy prowadzimy rozmowy z PAIiIZ, która dostarcza nam wielu ciekawych opracowań ws. krajów znajdujących się na południe od Polski. Mam tu na myśli głównie Bałkany, Bułgarię i Rumunię. Nie jesteśmy jeszcze w tej chwili zdecydowani na konkretne działania na tych rynkach, ale z pewnością znajdują się one w orbicie naszych zainteresowań" - dodał.

Prezes Schwark powiedział również, że jednym z rozważanych kierunków rozwoju spółki są też inwestycje w segmencie fleksograficznym.
"Pewną alternatywą wobec dalszego zwiększenia naszej obecności na rynkach zagranicznych są dalsze zwiększone inwestycje w Polsce. Analizy wewnętrzne BSC wykazały, że zwiększenie udziałów w rynku krajowym poprzez akwizycję jakiejś drukarni jest dla nas nieopłacalny. Nasza ocena wskazuje jednoznacznie, że wzrost zapotrzebowania na opakowania z tektury litej w najbliższych latach wyniesie w Polsce 3-4 proc." - powiedział.

"Jest to dalece poniżej naszych oczekiwań. Natomiast rozważamy dosyć duży rozwój spółki w branży fleksograficznej. W ubiegłym roku weszliśmy w posiadanie maszyny do druku tego typu i jesteśmy zadowoleni z jej wyników. Dlatego chcemy dalej rozwijać ten segment. Albo powołamy nową spółkę zależną BSC Flexo, albo wraz z Colorpack zbudujemy w Polsce nową drukarnię, która umożliwi nam wejście na nowe rynki" - dodał.

Na pytanie, kiedy BSC podejmie ostateczne decyzje ws. strategicznych kierunków rozwoju spółki, prezes Schwark odpowiedział: "Spodziewam się, że ostateczne decyzje ws. dalszych kierunków rozwoju BSC zapadną na przełomie 2014 i 2015 roku".

Prezes BSC poinformował, że nakłady inwestycyjne spółki w 2015 roku prawdopodobnie ograniczą się do wydatków odtworzeniowych.
"Plany inwestycyjne na kolejny rok w ramach BSC precyzujemy zazwyczaj do końca listopada. W tej chwili wiemy już jednak, że inwestycje w 2015 roku wyniosą prawdopodobnie kilkanaście milionów złotych. Będą to głównie nakłady odtworzeniowe, ale nie wykluczamy również powiększenia naszego potencjału produkcyjnego" - powiedział.

Dodał, że spółka nie przewiduje istotnych zmian w polityce dywidendowej. "Od trzech lat wypłacamy dywidendę na poziomie 30 proc. zysku netto. Jesteśmy zdeterminowani, aby utrzymać zarówno same wypłaty dywidendy, jak i ich wysokość. Pozostałą część zysku przeznaczymy na kapitał zapasowy i dalszy rozwój spółki" - powiedział. W ostatnich trzech latach BSC Drukarnia Opakowań wypłacała po 0,5 zł dywidendy na akcję.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Janusz Schwark RSS ALERT    /    BSC Drukarnia Opakowań RSS ALERT    /    rynek opakowań w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!