Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Dynamika rozwoju CFM w drugiej połowie 2010 r. powinna wynieść do 15 proc.

Kiedy w minionym roku kurczył się rynek leasingu, liczba pojazdów wynajmowanych długoterminowo wzrosła o ok. 6-8 proc. Dynamika rozwoju CFM w drugiej połowie 2010 r. powinna wynieść już 10-15 proc.

Dynamika rozwoju CFM w drugiej połowie 2010 r. powinna wynieść do 15 proc.

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 18-01-2010, 11:05

- W porównaniu z państwami z Europy Zach. to dość dobry wynik, ponieważ globalny kryzys obszedł się z polską gospodarką dość łagodni. Jednak outsourcing flot samochodowych nie jest u nas jeszcze tak rozpowszechniony jak na zachodzie - mówi Konrad Karpowicz, członek zarządu i dyrektor handlowy Masterlease Polska.

Jeszcze w drugiej połowie 2008 roku , tuż przed krachem na światowych rynkach finansowych, wciąż ponad połowa z 3,8 milionów firm w Polsce preferowała kupno auta ze środków własnych. W „starej" Unii Europejskiej proporcje są odwrócone. Tam większość firm (zarówno dużych, jak i mniejszej wielkości) woli brać auta w leasing lub wynajem długoterminowy, traktując je jako narzędzie w biznesie.

Ale polski rynek szybko dojrzewa i zachowania klientów upodabniają się do zachodnich. Jeszcze w 2002 r., jak wynika z badań Karella Research, z wynajmu długoterminowego korzystało zaledwie 800 firm, w 2005 r. - 3,5 tys., a dziś już 14 tys. W tym czasie dynamika ulegała wprawdzie mniejszym lub większym wahaniom, ale trend się nie zmienił. Coraz więcej menedżerów woli użytkować niż posiadać na własność auta.

Tego typu podejście mijający kryzys upowszechnił skuteczniej niż niejedna dotychczasowa kampania promocyjna. Pod koniec 2008 r. w ramach długoterminowego wynajmu użytkowano 124 tys. aut (ponad 15 proc. rynku CFM kontroluje Masterlease), a 12 miesięcy później ok. 131-133 tys., a więc o 6-8 proc. więcej mimo niepewnej sytuacji na rynkach finansowych i w przepisach podatkowych.

W najbliższych latach powinno być jeszcze lepiej. - Korporacje, których lokalne spółki przeszły w kilku czy kilkunastu krajach na wynajem długoterminowy, mogą zaoszczędzić rocznie miliony euro - dodaje Konrad Karpowicz. Spore oszczędności, choć najbardziej wymierne, to jednak nie jedyne korzyści.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Masterlease RSS ALERT    /    leasing RSS ALERT    /    CFM RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!