Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Edpol: Rynek dodatków do żywności jest pod wpływem trendu prozdrowotnego

Na rynku dodatków do żywności widoczny jest trend polegający na dostarczaniu produktów jak najbardziej naturalnych i „zdrowych”. Wiąże się to ze wzrostem świadomości konsumentów. Z drugiej strony, konsumenci chcą próbować nowych smaków i nowych potraw – mówi dr Maciej Borzyszkowski, pełnomocnik zarządu ds. innowacji i rozwoju Edpol Food & Innovation Sp. z o.o.

Edpol: Rynek dodatków do żywności jest pod wpływem trendu prozdrowotnego
Dr Maciej Borzyszkowski, pełnomocnik zarządu ds. innowacji i rozwoju Edpol Food & Innovation Sp. z o.o. Fot. Edpol

Autor: portalspozywczy.pl, PB
Data: 29-10-2015, 11:56

- Można zaobserwować, że rynek dodatków dąży w kierunku produktów bliskich naturze i zdrowiu. Wzrost świadomości konsumentów odnośnie spożywanej żywności wymusił na przetwórcach pewne zachowania np. coraz częściej spotykanym zjawiskiem jest tzw. czyszczenie etykiet (ang. clean label). Wiąże się to z dostarczaniem przez nas komponentów, których nie deklaruje się na etykiecie jako „E” – mówi Maciej Borzyszkowski.

Z drugiej strony, otwarcie granic, zmiana modelu życia oraz częste podróżowanie przyczyniły się do chęci próbowania nowych smaków. Zdaniem Macieja Borzyszkowskiego, w przypadku polskiego rynku nie sprawdzają się wyłącznie smaki nowoczesne, gdyż krajowy konsument nie jest jeszcze gotowy na odważne eksperymenty kulinarne.

- Wciąż sprawdzają się produkty o tradycyjnym smaku z pewną nutą egzotyczności np. sos musztardowy z pomarańczą. Coraz popularniejsze okazują się półprodukty na bazie owoców – różnego rodzaju puree, chutney (gęsty sos z owoców), nadzienia, kremogeny o smaku żurawiny, rabarbaru, borówki, maliny – ocenia nasz rozmówca.

Jednocześnie, polski konsument jest otwarty na nowe produkty, czego przykładem są takie produkty jak: pizza, spaghetti, coraz popularniejsze sushi oraz wszechobecny kebab. Przedstawiciel firmy Edpol zwraca uwagę, że jeszcze kilka lat temu były zupełnie niedostępne i nieznane w Polsce, a dzisiaj są powszechne.

- Godny uwagi jest fakt, iż dla naszej organizacji inspiracją do wyszukiwania smaków są rynki zagraniczne, głównie zachodnie a w ostatnim czasie rynki azjatyckie. Ponieważ planujemy produkcję płynnej żywności prozdrowotnej, stąd Japonia to dobry kierunek ze względu na wysoko rozwiniętą biotechnologię żywności – mówi Maciej Borzyszkowski. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Borzyszkowski RSS ALERT    /    Edpol RSS ALERT    /    EDPOL Food & Innovation RSS ALERT    /    dodatki do żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!