Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Edpol: Widzimy duże szanse w żywności On-The-Go

Jednym z trendów konsumenckich obecnych na polskim rynku jest coraz większa popularność produktów łatwych i wygodnych w konsumpcji, które można szybko przygotować i zjeść. To efekt tego, że Polacy coraz więcej czasu spędzają poza domem i żyją „w biegu” – ocenia dr Maciej Borzyszkowski, pełnomocnik zarządu ds. innowacji i rozwoju Edpol Food & Innovation Sp. z o.o.

Edpol: Widzimy duże szanse w żywności On-The-Go
Dr Maciej Borzyszkowski, pełnomocnik zarządu ds. innowacji i rozwoju Edpol Food & Innovation Sp. z o.o. Fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl, PB
Data: 02-11-2015, 11:40

- Potencjalny konsument coraz więcej czasu spędza w pracy, szkole, poza domem. Dlatego potrzebuje produktów łatwych i wygodnych w konsumpcji, które spożyje „w biegu” – mówi Maciej Borzyszkowski.

- Dużą nadzieję i szanse upatrujemy w idei żywności w stylu On-The-Go (z ang. „w drodze”) – żywności łatwej do jedzenia, konsumowanej w coraz bardziej ekstremalnych warunkach, w ogólnym pojęciu podczas wyjścia na zewnątrz, bez tworzenia zbędnego bałaganu czy zamieszania. W ten sposób konsumenci oszczędzają czas, który mogą poświęcić na bardziej pożyteczne w ich rozumieniu działania. W pewnym sensie tego typu żywność może zatem interesować osoby o mniejszej wyobraźni kulinarnej, a chcące się zdrowo i racjonalnie odżywiać - dodaje.

Jak ocenia, takie produkty są częścią rynku produktów z segmentu convenience i powstają jako odpowiedź producentów na zmieniające się nawyki życiowe i żywieniowe konsumentów. Główny nacisk jest kładziony na wymóg szybkości i wygody żywienia w sytuacjach poza domem, w szkole, pracy, na wycieczce, w czasie rodzinnej wyprawy na zakupy, do lasu, na rower lub do centrum rozrywki.

- Odpowiedzią na tę potrzebę jest nasza linia fix convenience tj. produkty w małych opakowaniach jednostkowych typu saszetka z przyprawą lub sosem, cup (mały kubek), topper (nakładka z wsadem na słoik) czyli produkty uatrakcyjniające danie podstawowe – wymienia przedstawiciel firmy Edpol.

Jego zdaniem, trudno powiedzieć, czy konsument, kupując produkt spożywczy, kieruje się ceną. - Z jednej strony obserwujemy, że klient szuka produktów naturalnych, zdrowych z segmentu premium, o wyższej jakości, za które jest gotów zapłacić wyższą cenę, z drugiej strony coraz większą popularnością cieszą się sieci dyskontowe i szybko zbywalne produkty żywnościowe - mówi.

Dlatego, jak twierdzi, najważniejsze jest oszacowanie odpowiedniego poziomu wrażliwości cenowej produktu, który można wykonać za pomocą najprostszych narzędzi wykorzystywanych podczas badania rynku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Borzyszkowski RSS ALERT    /    Edpol RSS ALERT    /    EDPOL Food & Innovation RSS ALERT    /    innowacje w branży spożywczej RSS ALERT    /    dodatki do żywności RSS ALERT    /    żywność convenience RSS ALERT    /    produkty convenience RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • oko 2015-11-03 12:45:09
    on-the-go i ..... wrzody żołądka , wszystko w ruchu

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!