• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

EEC 2015: Realne jest, że zalejemy Chiny polską żywnością

- Polscy eksporterzy żywności mają ogromną szansę powodzenia w Chinach - powiedział Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska podczas Europejskiego kongresu Gospodarczego w Katowicach.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-04-2015, 11:12
EEC 2015: Realne jest, że zalejemy Chiny polską żywnością
fot. shutterstock.com

Podczas debaty "Polska żywność na świecie" zastanawiano się nad perspektywą rozwoju eksportu także pozostałych produktów żywnościowych na rynek chiński, który jest ogromnie chłonny, i który staje się rynkiem konsumentów. Polski eksport do Chin wzrósł 8-krotnie w ciągu ostatnich kilku lat.

Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska potwierdził, że już kilkanaście kontenerów z polską żywnością pojechało do Chin, a także innych krajów Azji Wschodniej, gdzie trafiło do sklepów Tesco. – Chińscy konsumenci bardzo pozytywnie oceniają produkty z Polski, ponieważ jest to żywność z Unii Europejskiej, która ma renomę wysokojakościowej i bezpiecznej. Co ciekawe, chińscy konsumenci bardzo cenią produkty marek własnych z logo międzynarodowych sieci handlowych – powiedział Manikowski.

- Polscy eksporterzy żywności mają ogromną szansę powodzenia w Chinach – dodał.

Głos w dyskusji o rynku chińskim zabrał jeden ze słuchaczy – radca konsulatu generalnego w Szanghaju Andrzej Pieczonka. - Nie jest prawdą, gdy ktoś twierdzi, że ma pomysł na Chiny lub jest to rynek jednolity. Ale naprawdę realne jest, że zalejemy Chiny polską żywnością – komentował Pieczonka.

Zaznaczył, że polskie produkty zaczynają być rozpoznawalne w Chinach, ale eksport na szeroką skalę wymaga długiej pracy. Ważne jednak jest to, że Polska jest drugim – po USA – największym wystawcą podczas tegorocznych targów SIAL w Pekinie. Ogromną rolę odegrał w tym radca rolny w Pekinie. Stanowisko to jest obsadzone do maja 2013 r.

Jak podkreślił Andrzej Pieczonka, na eksport polskiej żywności do Chin może mieć wpływ uruchomione niedawno połączenie kolejowe z ChengDu do Łodzi, gdzie eksportowane są chińskie towary.

– Eksporterzy starają się nawiązać współpracę z przewoźnikiem, ponieważ ciężko jest wozić powietrze przez pół świata, czyli w drodze powrotnej – dodał.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • M.Skarbonkiewicz,Shanghai Rene 2015-04-28 22:41:05

    Rynku chinski tak zgadzam sie z tym co mówi pan Radca Andrzej Pieczonka .Potencjal jest ogromny aczkolwiek wymaga on odpowiedniego zrozumienia polskich firm ,producentów którzy chcieliby zaistnieć ze sprzedażą swoich produktów . Przedewszystkim wymaga on nakładów finansowych oraz posiadania tzw wizji exportowej . To znaczy bez odpowiedniej cierpliwości , zrozumienia w dalszym ciagu skomplikowanych i czasochłonnych procedur wprowadzania na rynek chiński produktów z sektora Food & Drinks . Podam konkretny przykład trzeba sie liczyć z okresem 6 miesięcy na przeprowadzenie procedur odpraw celnych , klasyfikacji produktu oraz uzyskania stosownych ustaleń składu etykiet chińskich i ich rejestracji . To sa koszty i ktoś konkretna firma po stronie chińskiej musi to Szydłowca w porozumieniu z producentem. Dalszy etap to wprowadzenie produktu do obrotu w rożnych segmentach rynku ,poprzez rożne platformy sprzedażowe . Koszty sa rożne od kilku do kilkudziesięciu tysięcy dolarów za produkt w zależności od jakości i potencjału sprzedażowego jaka repreżentuje platforma sprzedażowa . Od sieci supermarketów to tez jest stopniowanie od I klasy do IV badz platformy w postaci platformy online sprzedaży internetowej .Ta sprzedaż ma olbrzymi potencjał rozwojowy kompletnie rożny aniżeli jest to w Europie czy konkretnie w Polsce . Istniejąca baza stałych użytkowników online w Chinach to 600 milionów z obrotami w tzw szczególnych dniach np 11.11 sięgającym astronomicznym cyfrom żeby $10 bilionów w ciagu jednego dnia sprzedaży .Tu nie ma granic . Chińscy decydenci zakupowi chetńie zamówią towar aczkolwiek wymagają produktu najwyższej jakości z udokumentowana statystyka i pozycja w kraju pochodzenia .Jesli chodzi o ceny to trzeba liczyć sie z bardzo rygorystycznym podejściem to znaczy liczą tzw każdego centa bardzo dokładnie czasami bardziej aniżeli znane nam przykłady z bliższych krajów z którymi mamy kilkuset letnie tradycje handlowe

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!