EEC 2017: Kultura oszczędzania (pełna relacja)
- Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
- Data: 18-05-2017, 08:07

W trakcie dyskusji stwierdzono, że blisko 2/5 Polaków deklaruje posiadanie oszczędności. Zdaniem Macieja Łysiuka, dyrektora zarządzającego sektorem instytucji finansowych ING Bank Śląski SA wpływ na wzrost oszczędności w społeczeństwie mają coraz lepsze płace, a także wsparcie ze strony państwa jak np. Program 500+.
– Grupa ING przeprowadza cyklicznie badania dotyczące oszczędności w wielu krajach Europy pod hasłem „Barometr finansowy ING“, które dotyczą postaw i zachowań finansowych konsumentów. Ostatnie takie badanie przeprowadziliśmy pod koniec minionego roku. Z raportu wynika, że coraz więcej Polaków oszczędza. Wpływ na to miały rosnące wynagrodzenia oraz uruchomienie programu 500 plus. Według badań 20 % więcej osób oszczędza w porównaniu z latami ubiegłymi. Z kolei 80 % regularnie dąży do powiększania swoich oszczędności, nie czekając na to, co zostanie z pensji na koniec miesiąca, a już wcześniej odkładając pewną pulę pieniędzy na koncie – tłumaczył dyrektor zarządzający sektorem instytucji finansowych ING Bank Śląski SA.
Mimo że większość osób swoje pieniądze lokuje w bankach, to niektórzy decydują się na inne formy inwestowania swoich dochodów.
– W polskim systemie finansowym główną rolę odgrywają banki. Część społeczeństwa swoje oszczędności inwestuje także w postaci nieruchomości lub innych wartości. Do 2007 roku mieliśmy spadek oszczędności na rachunkach terminowych. Natomiast w kolejnych latach w jednakowym tempie zaczęły rosnąć środki na rachunkach terminowych i bieżących Obecnie ok. 65 % Polaków ma zdolność do gromadzenia oszczędności, w zależności od posiadanych środków na koncie – ocenił Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.
Zdaniem Małgorzaty Bombol, ekspert Deutsche Bank Polska, Instytutu Rynków i Konkurencji, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie, Szkoły Głównej Handlowej oszczędzanie w społeczeństwie należy rozgraniczyć pod kątem płci. Kobiety zupełnie inaczej myślą o pieniądzach niż mężczyźni.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
- EEC 2017
- RSS
- ALERT
- EEC
- RSS
- ALERT
- kultura oszczędzania
- RSS
- ALERT
- debata
- RSS
- ALERT
- Małgorzata Bombol
- RSS
- ALERT
- Marcin Admaczyk
- RSS
- ALERT
- PZU
- RSS
- ALERT
- Deutsche Bank
- RSS
- ALERT
- Maciej Łysik
- RSS
- ALERT
- ING
- RSS
- ALERT
- Krzysztof Pietraszkiewicz
- RSS
- ALERT
- Związek Banków Polskich
- RSS
- ALERT
- Marcin Senderski
- RSS
- ALERT
- Fundacja im. Lesława A. Pagi
- RSS
- ALERT
- finanse
- RSS
- ALERT
- finanse Polaków
- RSS
- ALERT
Powiązane tematy:
-
Firmy spożywcze mogą elastycznie znakować żywność
-
Żabka: Strategia ESG jest korzystna dla firm
-
Wojna w Ukrainie: Czy w Rosji zabraknie ziemniaków?
-
casualowy piątek
Influencerzy w branży spożywczej. Jak wygląda skuteczna współpraca?
-
EEC 2022: 10 cytatów o konsumencie, zakupach, e-commerce
-
Kierunek konsolidacja. Sektor spożywczy w fazie fuzji i przejęć
-
Czy sieci akceptują wyższe koszty branży mięsnej?
-
Firmy spożywcze: Zaburzone łańcuchy dostaw, wzrost cen surowców
-
EEC: Finansowanie międzynarodowego obrotu handlu (relacja z debaty)
-
EEC 2022: Na ile franczyza powinna być uregulowana prawnie?
komentarze (0)