Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

EEC Online: Rynek magazynowy nie boi się wirusa. Pojawią się nowe formaty

W najbliższych latach możemy się spodziewać dużego zainteresowania nowymi lokalizacjami magazynowymi i przemysłowymi w Europie, w tym również w Polsce - mówił podczas EEC Online Kamil Szymański, dyrektor działu powierzchni magazynowej i przemysłowej, Savills.

EEC Online: Rynek magazynowy nie boi się wirusa. Pojawią się nowe formaty
EEC Online

Rynek magazynowy i logistyka, jeszcze przed lockdownem, cieszyły się dużym zainteresowaniem. Zgodnie z danymi za pierwszy kwartał br. zasoby magazynów klasy A w Polsce przekroczyły 19 mln mkw., do użytku oddano prawie 430 tys. mkw. powierzchni magazynowej i przemysłowej, a w budowie pozostawało kolejne 2 mln mkw., co - zdaniem Kamila Szymańskiego, dyrektora działu powierzchni magazynowych i przemysłowych Savills, nadal jest imponującym wynikiem.

- Porównując rok do roku, nadal mówimy o bardzo dużych wzrostach na rynku - opisuje Kamil Szymański.

Ogromna dynamika w segmencie e-commerce mogą jest dla rynku magazynowego szansą, ale i wyzwaniem. Jak nowa rzeczywistość zmieni rynek? - Deweloperzy i inwestorzy mieli czas na przygotowanie się do tego typu wyzwań - mówimy o obiektach lokowanych w tkance miejskiej i blisko miast - uspokaja Kamil Szymański. - To, czego możemy się spodziewać w najbliższych miesiącach, to kontynuacja poszukiwań rozwiązań miejskich - last mile logistic i e-commerce. Rozwój e-commerce zachęci do działania również te podmioty, które dopiero miały w planach inwestycje magazynowe w miastach.

Ekspert nie obawia się również konsekwencji przemodelowania łańcuchów dostaw. - Jesteśmy ulokowani w komfortowym miejscu na mapie Europy. Już przed lockdownem duża część firm produkcyjnych brała pod uwagę Polskę jako potencjalny hub logistyczny - mówi dyrektor działu powierzchni magazynowych i przemysłowych Savills.

Jego zdaniem, pandemia pokazała, że uzależnienie się od produkcji w Chinach i na wschodzie, może być zgubne i eliminuje możliwości aktywnej produkcji. - Może się zatem zdarzyć, że część produkcji zostanie ulokowana bliżej klienta docelowego, a Polska będzie rozpatrywana jako potencjalne nowe miejsce dla ulokowania przemysłu i produkcji. To może być też szansa dla lokalnego rynku - prognozuje Kamil Szymański. -To proces na najbliższe lata. Możemy się spodziewać dużego zainteresowania nowymi lokacjami w Europie, w tym równie z Polsce.

Czy epidemia będzie miała wpływ na przyspieszenie automatyzacji procesów w magazynach? Już wcześniej toczyły się gorące dyskusje na tematy automatyzacji i braku rąk do pracy. Obecna sytuacja jeszcze bardziej zmotywuje firmy do tego typu działań - uważa ekspert.

ZOBACZ RETRANSMISJĘ SESJI Z UDZIAŁEM KAMILA SZYMAŃSKIEGO:

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

logistyka RSS ALERT    /    rynek magazynowy RSS ALERT    /    EECOnline RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    Kamil Szymański RSS ALERT    /    Savills RSS ALERT    /    EEC2020 RSS ALERT    /    EEC 2020 RSS ALERT    /    EEC Online RSS ALERT    /    EEC RSS ALERT    /    Europejski Kongres Gospodarczy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!