Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

EEC2020: Go Global online – ekspansja w świecie e-commerce (pełna relacja)

Sektor e-commerce jest wygranym koronakryzysu i dziś każdy chce ogrzać się w jego blasku. Jak wyróżnić się na tle ogromnej konkurencji? Polskie marki to wiedzą! O marketplace'ach jako naturalnych miejscach do rozwoju globalnej sprzedaży, poszukiwaniu strategii optymalnej oraz wyzwaniach dla handlu online w dobie pandemii rozmawiali uczestnicy debaty "Go Global online – ekspansja w świecie e-commerce", która odbyła się w ramach XII Europejskiego Kongresu Gospodarczego i European Tech & Start-up Days.

EEC2020: Go Global online – ekspansja w świecie e-commerce (pełna relacja)
Go Global online – ekspansja w świecie e-commerce/ fot. PTWP
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: www.dlahandlu.pl
Data: 07-09-2020, 11:33

Polskie marki mogą być globalne

Jak rozpocząć ekspansję swojego biznesu w internecie?

Zdaniem Bartosza Balcarka, członka zarządu i współzałożyciela firmy Spox Sox, na warto sprzedawać w internecie poprzez platformy marketplace.
- Spox Sox to kolorowe skarpetki nie do pary. Produkujemy je w Polsce, sprzedajemy głównie w kanale e-commerce. Mamy własny sklep internetowy, ale handlujemy również poprzez marketplace’y, sprzedajemy do klientów b2b - w sumie do 45 krajów na pięciu kontynentach. Bardzo pomocne w rozwijaniu biznesu są właśnie makrtekplace’y, ponieważ ułatwiają one dostęp do konsumentów. Na Amazonie są miliony aktywnych użytkowników, trzeba odpowiednio wypozycjonować swój produkt i im go pokazać. Marketplace’y pomagają także w zdobyciu zagranicznych rynków. Dla przykładu: W Niemczech jest dwa razy więcej mieszkańców niż w Polsce, online’owo to sześć razy większy rynek niż nasz. Wejście na nowe terytorium poprzez makreteplace’y jest stosunkowo łatwe, platformy pomagają także zdobywać partnerów b2b.Trzeba jednak pamiętać, że makretplace’y nie są za darmo - biorą prowizje, czasem niemałe, jest duża konkurencja niemal w każdej kategorii produktowej. Trzeba się pozycjonować i monitorować soją ofertę, żeby listing był jak najlepszy. Kolejnym z minusów mogą być narzucone rozwiązania logistyczne - restrykcyjny system wysyłkowy jest np. na Amazonie. Musieliśmy w związku z tym opracować nowy sposób pakowania - taki, aby skarpetki były sztywne. Reasumując: jesteśmy zadowoleni z tej współpracy, plusów jest o wiele więcej niż niedogodności - mówił panelista.

Jakub Chmielniak, pomysłodawca oraz założyciel firmy Lethe (marka Mr. Gugu & Miss Go) uważa, że e-commerce to, wbrew pozorom, wyboista ścieżka, ale stwarzająca ogrom możliwości. - Za samym produktem i jego sprzedażą idzie machina logistyczna i produkcyjna. Jesteśmy producentem korowych ubrań, wysyłamy je z Bielska-Białej na cały świat. Na szersze wody wypłynęliśmy w 2016 roku. Dziś mamy małe biura w Malezji i Wietnamie. Budowa polskich marek globalnych była od początku naszą ideą. Produkujemy jednak lokalnie. Namawiam wszystkich, żeby polska podmiotowość gospodarcza była rozwijana.

więcej informacji:

EEC 2020 RSS ALERT    /    EKG 2020 RSS ALERT    /    Europejski Kongres Gospodarczy RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    European Start-up Days RSS ALERT    /    Alibaba Group RSS ALERT    /    Bartosz Balcarek RSS ALERT    /    Jakub Chmielniak RSS ALERT    /    Justyna Bielawska RSS ALERT    /    Ragaba RSS ALERT    /    Lethe RSS ALERT    /    Łukasz Dwulit RSS ALERT    /    Jędrzej Karasek RSS ALERT    /    Primavera Parfum RSS ALERT    /    Sasha Stockem RSS ALERT    /    Nethansa SA RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!