Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Efektywność energetyczna w firmach spożywczych i handlowych: Jak ją zwiększyć dzięki EMaaS?

Rok 2020 przyniósł firmom spożywczym i handlowym dużo więcej wyzwań niż poprzednie lata, dlatego coraz większego znaczenia nabiera szukanie oszczędności, m.in. w zużyciu energii elektrycznej. Jednym z narzędzi, dzięki któremu można zmniejszyć jej koszty, jest EMaaS, czyli Energy Management as a Service.

Efektywność energetyczna w firmach spożywczych i handlowych: Jak ją zwiększyć dzięki EMaaS?
Efektywność energetyczna w firmach spożywczych i handlowych: Jak ją zwiększyć dzięki EMaaS? Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 02-12-2020, 15:03

Wyzwania ostatnich miesięcy bardziej niż dotychczas skłaniają do racjonalnego gospodarowania i obniżania kosztów, m.in. energii elektrycznej. Wiąże się z tym również większa dbałość o środowisko zakładów przetwórczych i placówek handlowych oraz odpowiadanie na potrzeby konsumentów, którzy zwracają baczną uwagę na to, czy przedsiębiorstwa działają w sposób zrównoważony.

Dodatkowym bodźcem skłaniającym do szukania sposobów na niższy koszt energii elektrycznej jest konieczność dostosowania się do coraz bardziej surowych norm wynikających z przepisów krajowych i unijnych. Część firm spożywczych i handlowych chce również już teraz wdrażać międzynarodową normę ISO 50001, aby poprzez zwiększanie efektywności energetycznej i ograniczanie kosztów energii łatwiej dostosować się do wymogów Europejskiego Zielonego Ładu.

Jak zmniejszyć koszty energii elektrycznej?

Narzędziem, które umożliwia obniżenie wydatków na energię elektryczną, jest EMaaS, czyli Energy Management as a Service. Jest to usługa wykorzystująca chmurę obliczeniową, która umożliwia pomiar zużycia energii elektrycznej przez poszczególne urządzenia w hali produkcyjnej, chłodni, magazynie czy sklepie. Dane zebrane przez system są agregowane w formie całościowego raportu przedstawiającego pracę poszczególnych odbiorników energii.

Co dzięki temu można osiągnąć? Przedsiębiorstwo może prześledzić, jak rozkłada się zużycie energii przez poszczególne elementy systemu i dowiedzieć się, które z nich pobierają jej zbyt dużo np. z powodu usterki, wadliwego funkcjonowania, niewłaściwego użytkowania przez załogę lub innych problemów. Dzięki tej wiedzy można szybko wyeliminować przyczynę utraty energii elektrycznej i tym samym zaoszczędzić na jej kosztach.

Jak wygląda wdrożenie?

Pierwszym krokiem jest audyt energetyczny. Pozwala on przeanalizować koszty energii elektrycznej, liczbę i rodzaj odbiorników energii, a także czy przedsiębiorstwo posiada inteligentne liczniki energii elektrycznej. System można wdrożyć zarówno na już posiadanych licznikach lub zainstalować nowe.

Po skonfigurowaniu urządzeń i aplikacji liczniki przesyłają za pośrednictwem internetu dane do systemu raportującego. Na tej podstawie można podejmować decyzje, które przełożą się na oszczędności, np. zmniejszenie pracy klimatyzatorów, wykrycie uszkodzonych urządzeń, które zużywają ponadnormatywnie dużo energii, monitorowanie zachowań pracowników (gaszenie światła poza godzinami pracy, wyłączanie urządzeń, itp.). 

więcej informacji:

EMaaS RSS ALERT    /    Chmura Krajowa RSS ALERT    /    efektywność energetyczna RSS ALERT    /    energia RSS ALERT    /    Robert Duszka RSS ALERT    /    Energy Management as a Service RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    przemysł spożywczy RSS ALERT    /    firmy spożywcze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!