Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Eko grzechy e-commmerce. Jak pakować towary z głową?

Na terenie Unii Europejskiej każdego roku powstaje około 26 mln ton plastikowych odpadów, a mniej niż jedna trzecia trafia do recyklingu. Odpowiedzią na taki stan rzeczy jest m.in. decyzja Parlamentu Europejskiego, w świetle której w krajach członkowskich od 2021 roku ma obowiązywać całkowity zakaz stosowania przedmiotów z plastiku jednorazowego. Ponadto coraz większy odsetek społeczeństwa ma świadomość, jak dużym zagrożeniem dla środowiska są odpady z tworzyw sztucznych. To z kolei pociąga za sobą zmiany wśród przedstawicieli branży handlowej, w tym rynku e-commerce.

Eko grzechy e-commmerce. Jak pakować towary z głową?
fot. shutterstock
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 29-11-2019, 10:09

Według badań agencji IQS, aż 74% Polaków popiera wprowadzony zakaz, z kolei 46% badanych jest zdania, że należy zmusić producentów do całkowitej rezygnacji z plastiku, na rzecz ekologicznych opakowań. Jednocześnie wiele osób zauważa, że nawet produkty BIO są często owijane grubymi warstwami folii. Problem ten dotyczy szczególnie przesyłek online, a wraz z nimi folii bąbelkowej, która stosowana jest do zabezpieczania produktów podatnych na wstrząsy. 

Polski rynek e-commerce rośnie w siłę, ale nie każdy sklep dysponuje ekologicznymi opakowaniami. Czasami nawet mały przedmiot zapakowany jest w wielkie pudło, wypełnione folią bąbelkową, workami z powietrzem czy styropianowymi chipsami. O ile własna lniana torba na zakupy staje się już standardem, to w przypadku zamówień przez internet konsument nie ma zwykle wpływu na formę opakowania zamówień.

Może jednak świadomie wybierać sklepy, które deklarują politykę ekologicznych zakupów. Widać to na przykładzie dużych marek, takich jak m.in. Reserved, Mohito czy Zalando. Trend stosowania wyłącznie ekologicznych opakowań rozumieją też mniejsi gracze.

Jak mądrze pakować w e-commerce? Pokazuje to m.in. sklep Laplander.pl, który zajmuje się sprzedażą sprzętu bushcraftowego i survivalowego. Laplander.pl wysyła swoje produkty w pudełkach kartonowych pochodzących z recyklingu, których rozmiar jest dostosowany do gabarytów danego przedmiotu. Ekologiczne opakowania obejmują także biodegradowalne wypełniacze: papier bąbelkowy zamiast folii, wypełniacze papierowe SpeedMan  oraz wielowarstwowe taśmy pakowe na bazie roślinnego kleju. Dodatkowo, sklep korzysta z oferty DHL Green Logistic, której celem jest redukcja i/lub wyeliminowanie szkodliwych oddziaływań na środowisko (emisji, odpadów itp.), związanych z transportem na przestrzeni wszystkich etapów dostawy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

eko RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    IOS RSS ALERT    /    Bartosz Świostek RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Andrzej 2019-11-29 10:31:29
    W LAPLANDER.PL PAKUJEMY EKOLOGICZNIE. Zobacz! laplander.pl/W-laplander-pl-pakujemy-ekologicznie-cabout-pol-39.html

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.159.130
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!