Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ekonomiczny poniedziałek: Branża spożywcza i handel wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju

Z jednej strony oczekiwania konsumentów, z drugiej obowiązująca legislacja coraz mocniej dociskają producentów żywności oraz sieci handlowe w tematach redukcji plastiku, wdrażania zasad gospodarki o obiegu zamkniętym czy innych działań proekologicznych.

Ekonomiczny poniedziałek: Branża spożywcza i handel wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju
ekonomiczny poniedziałek
fot. shutterstock

Autor: Olimpia Wolf, www.portalspozywczy.pl
Data: 13-01-2020, 06:35

Rok 2020 przyniesie w tym zakresie jeszcze więcej wyzwań. Podmioty z łańcucha dostaw widzą potrzebę takich działań – i chociaż są one czasem dla firm sporym utrudnieniem, przynoszą szansę na realny udział w zmniejszaniu śladu węglowego, a także na wzrost konkurencyjności m.in. poprzez wdrożenie rozwiązań, które pozwalają zaoszczędzić zużycie wody czy energii elektrycznej i cieplnej.

Działania przedsiębiorstw w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu wpływają również pozytywnie na wizerunek ich marek, dzięki czemu wzrasta szansa, że świadomy konsument, który docenia takie podejście, wybierze ich produkt czy usługę. 

Marta Marczak, dyrektor w zespole strategii marki PwC zauważa, że jeszcze do niedawna temat podejmowania przez firmę czy markę działań w obszarze CSR był traktowany przez managerów jako działanie jedynie uzupełniające „właściwą” aktywność marketingową. Jej zdaniem takie myślenie odchodzi w przeszłość. – CSR ewoluuje, nabiera nowego znaczenia, staje się filozofią zrównoważonego biznesu, leżącą u podstaw funkcjonowania firmy, która w swojej działalności mierzy się z ważnymi społecznie wyzwaniami. Nowe rozumienie odpowiedzialności, coraz częściej staje się osią nowoczesnych strategii marketingowych – wyjaśnia Marczuk.

Producenci żywności mierzą się m.in. z wdrażaniem europejskiej dyrektywy związanej z rozszerzoną odpowiedzialnością producentów oraz drugiej o nazwie "Single Use Plastics".

– Pierwsza z nich jest dyrektywą szeroką, która określa, kto za co jest odpowiedzialny, jeśli chodzi o odzysk i recykling opakowań. A są za to odpowiedzialni producenci, czyli wprowadzający. Trzeba będzie zbudować system w UE, w tym w Polsce, dzięki któremu producenci będą finansowali odzysk i recykling opakowań – będzie to ich odpowiedzialność, ale też będą odpowiadali za edukację – czyli z pieniędzy wpływających do systemu będzie trzeba również edukować konsumentów – mówi Andrzej Gantner, wiceprezes zarządu, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

– Dyrektywa Single Use Plastics mówi natomiast nie tylko o tym, że nie będzie można stosować plastikowych słomek, tacek i innych tego typu rzeczy, ale określa również poziomy zbierania butelek np. PET i poziomy użycia recyklatu – dodaje.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

INDIndykpol SA

więcej informacji:

Marta Marczak RSS ALERT    /    PwC RSS ALERT    /    Andrzej Gantner RSS ALERT    /    Polska Federacja Producentów Żywności RSS ALERT    /    Kamil Woźnica RSS ALERT    /    SuperDrob RSS ALERT    /    Krystyna Szczepkowska RSS ALERT    /    Indykpol RSS ALERT    /    Renata Juszkiewicz RSS ALERT    /    Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji RSS ALERT    /    POHiD RSS ALERT    /    Waldemar Nowakowski RSS ALERT    /    Polska Izba Handlu RSS ALERT    /    PIH RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    ekologia RSS ALERT    /    zrównoważony rozwój RSS ALERT    /    społeczna odpowiedzialność biznesu RSS ALERT    /    gospodarka o obiegu zamkniętym RSS ALERT    /    GOZ RSS ALERT    /    single use plastics RSS ALERT    /    SUP RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • adam 2020-01-17 13:28:44
    tak wygląda rzeczywistość handlu w starciu z marksistowskimi ideologiami,

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.76.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!