• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ekonomiczny poniedziałek: Dlaczego bunt konsumencki w Polsce nie działa?

Ciechan, Tiger, IKEA - Coraz częściej obecne na polskim rynku marki żywności lub sieci handlowe stają się przedmiotami bojkotu konsumenckiego. Siłę rażenia tego narzędzia podważa najnowszy raport prof. Dominiki Maison z Uniwersytetu Warszawskiego. Wyniki badań nie pozostawiają wątpliwości: Polacy w niewielkim stopniu są skłonni, aby buntować się czy bojkotować marki. Co gorsza, osoby, który jednak decydują na tego rodzaju działania, nie bardzo wiedzą przeciwko czemu protestują.
  • Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
  • Data: 29-11-2019, 15:12
Ekonomiczny poniedziałek: Dlaczego bunt konsumencki w Polsce nie działa?
ekonomiczny poniedziałek
fot. shutterstock

Na początku listopada prof. dr hab. Dominika Maison z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego zaprezentowała raport pod tytułem: "Dlaczego jako konsumenci się nie buntujemy?"

Poniżej prezentujemy streszczenie raportu z naciskiem na produkty żywnościowe oraz sieci handlowe. Raport dotyczył bowiem także m.in. marek odzieży i banków. Badania przeprowadzono w 2017 i 2019 r. metodą CAWI na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie losowo-kwotowej odpowiednio 1041 i 1049 dorosłych Polaków.

Dalsza część artykułu (94%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Piotr 2019-12-02 09:49:55

    Interesuje mnie źródło tych danych : #58 proc. badanych deklaruje, że zawsze zwraca uwagę na skład kupowanych produktów". Czy ktoś wie skąd te wyniki?

    Odpowiedz
    • Jan 2019-12-03 10:00:00

      Na końcu jest informacja z jakiej strony jest badanie. Można wejść, i sobie całe przeczytać;]

      Odpowiedz
  • arek 2019-12-03 14:29:08

    Przykład z LPP pokazuje że ludzie po prostu finalnie i tak wybiorą najlepszą ofertę. Salony LPP od początku istnienia mają ciekawe kolekcje i atrakcyjne ceny. To do ludzi przemawia najbardziej. A swoją drogą, to już wrócili do Polski i tutaj płacą podatki.

    Odpowiedz
  • Pete 2019-12-03 16:29:38

    LPP tylko chwilowo płaciło podatek poza Polską z resztą sprawa była jawna i legalna. Teraz z tego co widziałem to 3 płatnik CITu w Polsce z sieci handlowych.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!