Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ekonomiczny poniedziałek: Firmy spożywcze stawiają na recykling i redukcję tworzyw sztucznych

Chociaż przedsiębiorstwa spożywcze do tej pory wiele zrobiły w zakresie zrównoważonego rozwoju, to wciąż jesteśmy jeszcze na początku drogi do gospodarki o obiegu zamkniętym.

Ekonomiczny poniedziałek: Firmy spożywcze stawiają na recykling i redukcję tworzyw sztucznych
ekonomiczny poniedziałek

Autor: Olimpia Wolf; www.portalspozywczy.pl
Data: 19-07-2020, 23:52

Piotr Pawiński, Prezes Zarządu Maga Foods zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że redukcja odpadów to zagadnienie, które w dzisiejszych czasach pojawia się nie tylko w postulatach ekologów, w międzynarodowych debatach politycznych, unijnych dyrektywach i samorządowych dyskusjach, ale także staje się codziennym tematem w biznesie, we współpracy z dostawcami i odbiorcami.

– To wciąż początek długiej drogi do realizacji polityki „zero waste”, na sukces której składa się zaangażowanie wszystkich uczestników procesu konsumpcji od producentów surowców, opakowań, przez dostawców żywności, samorządów, konsumentów, kończąc na podmiotach segregujących i przerabiających odpady – mówi.

– MAGA jako producent surówek bez konserwantów oraz sałatek i dań gotowych do spożycia, których receptury oparte są głównie na świeżych warzywach, przywiązuje z definicji ogromną wagę do bezpiecznych i przyjaznych dla środowiska opakowań naszych produktów. Wszystkie opakowania stosowane przez nas pochodzą od akredytowanych dostawców, mają podwyższoną barierę ochronną aby zapewnić konsumentom najwyższą jakość naszych produktów – dodaje.

Marcin Bałanda, PR and Communication Director, Sokołów S.A podkreśla, że działania z obszaru zrównoważonego rozwoju stanowią jeden z najbardziej istotnych elementów strategii Sokołów S.A.

– Jako firma odpowiedzialna społecznie, realizujemy liczne inwestycje na rzecz ochrony środowiska. Ograniczamy emisję gazów cieplarnianych, ulepszamy infrastrukturę, przeprowadzamy termomodernizacje budynków i instalacji energetycznych, odzyskujemy ciepło z urządzeń produkcyjnych i systemów chłodniczych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Bałanda.

– Staramy się mądrze gospodarować energią elektryczną, ograniczać zużycie papieru, wody, folii i innych materiałów nie biodegradowalnych. Działając zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, dążymy do zmniejszenia zużycia tworzyw sztucznych, co pozwoli na istotne ograniczenie wolumenu produkcji plastiku. Prowadzimy projekty, mające na celu wprowadzenie cieńszych folii, worków oraz tacek – tłumaczy.

Edmund Borawski, prezes Mlekpolu podkreśla, że opakowania w przemyśle spożywczym, a zwłaszcza w branży mleczarskiej spełniają wiele istotnych funkcji, w tym ochrona bezpieczeństwa i jakości produktu. – Pamiętajmy jednak, że po wykorzystaniu produktu, opakowanie nie powinno stanowić zagrożenia dla środowiska naturalnego. Wspólnie z naszymi dostawcami poszukujemy nowych rozwiązań, pozwalających stworzyć opakowania chroniące produkt, które jednocześnie będą służyły naszej planecie i wpiszą się w założenia zrównoważonego rozwoju – tłumaczy.

Czytaj cały artykuł w STREFIE PREMIUM!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

opakowania RSS ALERT    /    tworzywa sztuczne RSS ALERT    /    recykling RSS ALERT    /    gospodarka o obiegu zamkniętym RSS ALERT    /    ekonomiczny poniedziałek RSS ALERT    /    rynek opakowań RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.222.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!