Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Łańcuch dostaw żywności w obliczu koronawirusa

Strona 2 z 7


Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 09-03-2020, 06:04

– Jeżeli epidemia koronwirusa nie zostanie szybko opanowana, to niewątpliwie wpłynie ona również na zwyczaje konsumentów. Już teraz obserwujemy wzmożone zakupy produktów trwałych, o dłuższym okresie przydatności do spożycia. Strach przed epidemią i unikanie dużych skupisk ludzi może przełożyć się na czasowy spadek popytu na produkty świeże, wymagające częstszych wizyt w sklepie. Również branża HoReCa i firmy zaopatrujące ją w żywność mogą bardzo poważnie odczuć spadek popytu – tłumaczy.

– Biorąc pod uwagę tylko te wymienione powyżej przykłady, PFPŻ ZP wraz z innymi organizacjami zamierza skierować apel do premiera i prezydenta, aby biorąc pod uwagę możliwie drastyczne i szybkie pogorszenie się finansowych warunków funkcjonowania przedsiębiorstw powstrzymali się minimum do końca roku przed wprowadzaniem w życie jakichkolwiek rozwiązań mogących stanowić dodatkowe obciążenia dla producentów i przetwórców żywności – mówi Andrzej Gantner.

Szukajmy możliwości rozwoju

Również Robert Noceń, partner zarządzający w Kancelarii KPN Business & Legal Strategic Consulting podkreśla, że pojawienie się koronawirusa na świecie i towarzysząca mu niepewność oraz obawa o zdrowie i życie ludzkie, nie sprzyjają biznesowi i gospodarce.

– Obserwujemy już pierwsze symptomy kryzysu i narastającego napięcia inwestorów, co w dłuższej perspektywie odbije się negatywnie na gospodarce światowej. Jeśli pomimo wszelkich starań, wirus rozprzestrzeni się w Polsce, również nasza gospodarka odczuje negatywne skutki z tym związane – dodaje.

– Poza drobnymi sygnałami rosnących obaw polskich konsumentów, które zaobserwowałem w trakcie kilku ostatnich dni: większy popyt na produkty suche – pakowane (makaron, ryż, cukier) i higieniczne (papier toaletowy, środki dezynfekujące), zwiększonymi kolejkami w aptekach, w których chyba wszyscy kupujący prosili o środki antybakteryjne i maski chirurgiczne, a także wydłużonym oczekiwaniem na zakupy spożywcze ze sklepu internetowego, postrzegam obecną sytuację jako stabilną, choć z elementami pewnego napięcia i niepokoju – mówi ekspert.

Tłumaczy, że w przypadku zaostrzenia się kryzysu związanego z rozwojem koronawirusa w Polsce, a w konsekwencji zwiększeniu się obaw konsumentów najdotkliwiej odczują to branże nastawione na masową obsługę klientów m.in.: turystyczna, transportowa: lotnicza i kolejowa, usługowa: imprez masowych, kinowa, teatralna, ale również i wielkie centra handlowe, sieci spożywcze i restauracyjne.

więcej informacji:

łańcuch dostaw żywności RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    ekonomiczny poniedziałek RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    producenci żywności RSS ALERT    /    Andrzej Gantner RSS ALERT    /    Polska Federacja Producentów Żywności RSS ALERT    /    Robert Noceń RSS ALERT    /    KPN Business & Legal Strategic Consulting RSS ALERT    /    Deloitte RSS ALERT    /    Agnieszka Maliszewska RSS ALERT    /    Polska Izba Mleka RSS ALERT    /    Edmund Borawski RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT    /    Andrzej Minarczuk RSS ALERT    /    OSM Kosów Lacki RSS ALERT    /    Paweł Kraciński RSS ALERT    /    IERiGŻ-PIB RSS ALERT    /    Maciej Ptaszyński RSS ALERT    /    Polska Izba Handlu RSS ALERT    /    Janusz Stroka RSS ALERT    /    Netto RSS ALERT    /    Aleksandra Robaszkiewicz RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Kaufland RSS ALERT    /    Grupa Chorten RSS ALERT    /    Monika Kosz-Koszewska RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.98.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!