Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ekonomiczny poniedziałek: Szanse polskich firm na rynku spożywczym ZEA

Sprzyjające uwarunkowania rynkowe, otwartość Zjednoczonych Emiratów Arabskich na importowaną żywność oraz przyszłoroczna Wystawa Światowa w Dubaju tworzą idealną sytuację, która powinna skłonić polskich przedsiębiorców do włączenia ZEA do planów ekspansji biznesowej - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Moneer Faour, Dyrektor Pawilonu Polski na Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju, do 2019 r. szef Zagranicznego Biura Handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Dubaju.

Ekonomiczny poniedziałek: Szanse polskich firm na rynku spożywczym ZEA
ekonomiczny poniedziałek
Szanse polskich firm na rynku spożywczym ZEA, fot. shutterstock/Arnold O. A. Pinto/ Elnur

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 06-08-2020, 15:23

Moneer Faour, Dyrektor Pawilonu Polski na Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju, do 2019 r. szef Zagranicznego Biura Handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Dubaju przybliża rynek spożywczy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w kontekście szans dla polskich przedsiębiorców oraz konkursu na operatora restauracji na Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju. 

– Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA), z uwagi na położenie geograficzne i niekorzystny klimat dla rolnictwa, są krajem zmuszonym polegać na imporcie żywności, by zabezpieczyć potrzeby mieszkańców. W roku 2017 szacowano, że 85 proc. konsumowanej żywności pochodziło z importu – tłumaczy Moneer Faour.

– Ministerstwo ds. Zmiany Klimatu i Środowiska ZEA prowadzi szereg programów mających na celu wspierać rozwój lokalnych upraw i przetwórstwa w branży spożywczej. Te działania pomagają ograniczyć zależność ZEA tylko do pewnego stopnia. Wart odnotowania jest jednak fakt wzrostu produkcji ryb i krewetek, daktyli, mleka, baraniny, drobiu, jaj, ziemniaków, a także warzyw i truskawek uprawianych metodą hydroponiki – podkreśla.

– Należy pamiętać, że prawo ZEA jest oparte na szariacie, co ma wpływ również na regulacje dotyczące produktów spożywczych. Certyfikacja Halal jest jednym z głównych barier dla polskich eksporterów w zakresie produktów o pochodzeniu zwierzęcym z przeznaczeniem na lokalny rynek. W przypadku drobiu preferowana jest postać mrożona. Słodycze nie mogą posiadać żelatyny pochodzenia zwierzęcego ani alkoholu, jak likier czy advocat – opowiada Moneer Faour.

– Tym niemniej, za wyjątkiem emiratu Sharjah, uchodzącego za bardzo konserwatywny, istnieje możliwość dostawy produktów alkoholowych i przetworów pochodzenia wieprzowego do specjalnie licencjonowanych importerów, którzy zajmują się dystrybucją do konsumentów. Na sklepowych półkach obecne są światowe marki alkoholi, ale, niestety, polskie napoje alkoholowe wciąż pojawiają się bardzo rzadko – dodaje.

– Kolejnym wyzwaniem są ograniczenia związane z terminem przydatności. Transport chłodzonym kontenerem zabiera 5-6 tygodni, z kolei transport lotniczy w znaczący sposób wpływa na cenę końcową produktu. Mimo to, ZEA są uznawane za hub biznesowy, a obecność na tutejszym rynku jest traktowana jako forma promocji i przedsionek do wejścia na rynki ościenne, a także zachodni brzeg Afryki i Południowej Azji. W efekcie blisko 70 proc. produktów docierających do ZEA to produkty re-eksportowane do innych krajów – mówi.

więcej informacji:

handel zagraniczny RSS ALERT    /    eksport do ZEA RSS ALERT    /    Dubaj RSS ALERT    /    Expo w Dubaju RSS ALERT    /    PAIH RSS ALERT    /    Polska Agencja Inwestycji i Handlu RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    Zjednoczone Emiraty Arabskie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!