• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ekspert Asseco BS: Decyzja o wymianie systemu IT nie zapada w pięć minut

Rynek FMCG jest już w Polsce mocno nasycony, jeśli chodzi o systemy klasy SFA. Oczywiście cały czas dużo się na nim dzieje, jednak firmy raczej koncentrują się na rozwoju obecnych rozwiązań, np. przechodząc na nowsze wersje, rozbudowując je o nowe funkcje czy integrując z oprogramowaniem zewnętrznym, by uzyskiwać dostęp do ważnych biznesowo danych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Kajdzik, szef wydziału wdrożeń systemów mobilnych w Asseco Business Solutions.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-10-2014, 15:01
Ekspert Asseco BS: Decyzja o wymianie systemu IT nie zapada w pięć minut
Tomasz Kajdzik, szef wydziału wdrożeń systemów mobilnych w Asseco Business Solutions (fot. mat.pras.)

Bardzo istotnym trendem jest też przejście na tzw. aplikacje dotykowe na smartfony i tablety, choć dobre rozwiązania SFA działające na platformach "Windows" także nadal cieszą się popularnością. - Jeśli chodzi o inwestycje w nowe rozwiązania informatyczne, z pewnością zależą one od tego, na ile dostawcy tych systemów są w stanie zaoferować branży FMCG nowe koncepcje, czasami wręcz wyprzedzając oczekiwania użytkowników. A to wymaga dużych nakładów ze strony producentów IT, na które nie każdy może sobie pozwolić - zaznacza Tomasz Kajdzik. - Poza tym, decyzja o wymianie systemu nie zapada w pięć minut. Firmy muszą być przekonane, że taka zmiana przyniesie im naprawdę wymierne korzyści. I tu wiele zależy od samych dostawców, czy potrafią takie korzyści dostarczyć, a nie tylko wymienić platformy sprzętowe na nowsze - dodaje.

Systemy klasy SFA sprawdzają się praktycznie w każdej branży, która opiera swoją sprzedaż o terenowe siły przedstawicielskie. - Z pewnością segment FMCG przoduje w tym zakresie, gdyż jest bardzo nowoczesny, odważny i konkurencyjny. Wielu menedżerów dużych firm nie boi się sięgać po coraz bardziej nowatorskie narzędzia, które pozwolą im osiągać lepsze wyniki - ocenia ekspert Asseco Business Solutions. - Obserwując branżę FMCG można zatem zaryzykować stwierdzenie, że jest ona świadoma i zdaje sobie sprawę, że aby liczyć się na rynku i osiągać przewagę nad konkurencją potrzebuje odpowiedniego systemu wsparcia sprzedaży. Musi on jednak obecnie oferować znacznie więcej możliwości w zakresie funkcjonalnym oraz szybkiego dostosowania się do potrzeb zmieniającego się biznesu. Tak więc umowny standard to zdecydowanie za mało - podkreśla.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!