Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Ekspert: Nie tylko doświadczenie decyduje o zatrudnieniu

Strona 2 z 3


Autor: portalspozywczy.pl/HRK
Data: 15-05-2019, 12:27

W dzisiejszych czasach pracodawcy szukają lojalnych pracowników. Często podczas procesu rekrutacyjnego sprawdzane jest to, jak kandydat odnosi się do obecnego lub byłego pracodawcy. Już podczas pierwszego etapu rekrutacji headhunterzy przeprowadzają wywiad kompetencyjny, poprzez który sprawdzają określone predyspozycje kandydatów. Dzięki temu są w stanie zbadać określone zachowania z przeszłości, które mogą rzutować na pracę w nowej firmie. Pytają m.in. o to, na co kandydaci zwracają uwagę przy wyborze pracodawcy lub co jest dla nich ważne poza aspektem finansowym. Pozwala to ocenić motywację kandydata oraz potencjalne wspólne wartości, które mogą rzutować na przyszłą współpracę. Jeśli jedyną motywacją kandydata są wyższe zarobki, prawdopodobne jest, że szybciej zmieni on pracę niż pracownik przywiązany do firmy innymi aspektami. Rekruterzy koncentrują się nie tylko na sukcesach kandydata, ale również na sposobie w jaki je osiągnęli. Jeśli pytany sam z siebie, bez przeszkód zdradza tajemnice byłego szefa bądź informacje, które nie powinny wyjść poza organizację, w przyszłości może zrobić to ponownie.

Kreatywność

To cecha, która pomaga osiągnąć wyznaczone cele i jest szczególnie poszukiwana przez rekruterów. Jeżeli chodzi o jej sprawdzenie, powinniśmy być przygotowani na wszystko. Pytania i zadania są często samodzielnie wymyślane przez szefów konkretnych działów, dlatego możemy być pewni, że będą one sprawdzać nie tylko wiedzę z danego obszaru, ale również cechy, które są potrzebne do pracy w zespole czy przy aktualnie prowadzonych projektach. Pamiętajmy, że kreatywność to również sposób w jaki podchodzimy do zadań, rozwiązywania problemów, szukania różnych dróg do osiągnięcia celu. Niektórzy rekruterzy stosują też nieszablonowe pytania, np. „Gdybyśmy teraz zamienili się miejscami, jakie pytania by mi Pan/Pani zadał/a? W tym przypadku warto zastanowić się, co pomogłoby zwiększyć szanse na zatrudnienie. Można poprosić rekrutera o wymienienie cech wyróżniających firmę. Często poruszanym zagadnieniem przez rekruterów jest pytanie o trudne sytuacje z przeszłości, gdzie kandydaci musieli wykazać się nieszablonowym podejściem, aby je rozwiązać. Wszelkiego rodzaju ciekawe projekty, usprawnienia, które mieliśmy okazję realizować z własnej inicjatywy będą świadczyły o naszej kreatywności, ale też zaangażowaniu w wykonywaną pracę. Największym błędem na wykazanie kreatywności jest odpowiadanie na każde pytanie: „nie wiem”, „nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie”. Pokazujemy wtedy, że nie potrafimy wydobyć z siebie tej cechy, przez co często jesteśmy skreślani już na pierwszym etapie rozmowy. Warto jest tym samym, przed spotkaniem, dokonać krótkiej autorefleksji i przypomnieć sobie podobne sytuacje, w których musieliśmy zareagować oraz wykazać swoje atuty.

więcej informacji:

praca RSS ALERT    /    zatrudnienie RSS ALERT    /    rekrutacja pracowników RSS ALERT    /    HRK RSS ALERT    /    Izabela Ostapowicz RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.124.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!