Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Biznes i technologie

Ekspert: Silne marki buduje się latami, konsekwentnie trzymając się przyjętej strategii

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-08-2017, 12:15
Dlaczego Polska, będąc krajem, który potrafi i chce produkować najlepszą i najsmaczniejszą żywność, nie potrafi stworzyć silnych marek, które będą konkurować z międzynarodowymi gigantami, a także markami sieci handlowych? Kwestię tę wziął na warsztat Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.
Ekspert: Silne marki buduje się latami, konsekwentnie trzymając się przyjętej strategii
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot

- Obserwując to co się dzieje w Polsce w sferze marketingu, a w szczególności kreowania marek, można z łatwością stwierdzić, że podobnie jak w innych sferach życia i gospodarki, występuje tutaj swoisty paradoks. Biedronka to nazwa największej portugalskiej sieci handlowej w naszym kraju, która
w umysłach konsumentów jest jak najbardziej polską marką, wpierającą rodzimą produkcję i Polaków w dużej części aspektów życiowych. A polska słodka duma Wedel? Już od 2010 roku nie jest polską własnością. Podobnie jak rdzennie polska marka Winiary, a także dziesiątki innych mniej lub bardziej znanych marek. Nie wspominając już o takich markach, które pojawiły się w Polsce wraz
z Nestlé, PepsiCo i Coca-Cola Company – komentuje Radosław Kaczmarek.

Z drugiej strony Polska to potęga, jeżeli chodzi o produkcję żywności. Rodzimi producenci potrafią zaskakiwać nie tylko wysoką jakością, ale także pomysłowością i wyczuciem potrzeb konsumenta. Zdaniem Kaczmarka, niewiele jest jednak przykładów, kiedy to polscy producenci stworzyli silną markę, która może równać się z machinami marketingowymi Danone lub Nestlé.

Dalsza część artykułu (83%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!