Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ekspert: wdrożenie rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję przyśpiesza rozwój MŚP

Wdrożenie prostych rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję w znaczący sposób przyśpiesza rozwój małych i średnich firm - powiedziała PAP ekspertka od nowych technologii i wykładowczyni Akademii Leona Koźmińskiego Karolina Małagocka.

Ekspert: wdrożenie rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję przyśpiesza rozwój MŚP
fot. Shutterstock

Autor: PAP
Data: 11-09-2020, 11:00

Według ekspertki, polskie "średniaki" coraz częściej wdrażają systemy, które pomagają im analizować zamówienia od klientów. Przy użyciu specjalnych algorytmów sprawdzają np. kto jakie towary kupuje, jak pora roku wpływa na portfel zamówień, na jakie produkty popyt wzrośnie, a na jaki zmaleje. "Jeszcze kilka lat temu tego typu narzędzia analityczne były wykorzystywane tylko przez największe firmy takie jak Google, Microsoft Amazon czy Apple, które inwestowały miliony dolarów w tworzenie specjalnych platform do zarządzania danymi. Teraz stworzone przez nich rozwiązania są coraz częściej modyfikowane do potrzeb małych i średnich firm" - powiedziała Małagocka. Przykładem są np. czatboty, czyli systemy służące do przekazywania informacji klientom oraz ich obsługa.

Takim czatbotem jest np. Randbot, "zatrudniony" w agencji pośrednictwa pracy Randstad. Jego zadaniem jest przedstawienie najkorzystniejszej oferty pracy w jak najkrótszym czasie. Inteligentny bot przeprowadza krótki wywiad z szukającym zatrudnienia klientem, podczas którego "dopytuje" go o preferencje i oczekiwania względem stanowiska. Jednocześnie Randbot gromadzi informacje na temat użytkownika, aby w przyszłości móc zainteresować go kolejnymi ofertami pracy.

"Kiedyś czatboty dostępne tylko dla dużych korporacji, teraz wdrożenie prostego systemu opartego o sztuczną inteligencję to wydatek rzędu 10-50 tys. zł - mówi. Wskazała też, że dostępne są też licencje na rozwiązania opracowane np. przez Microsoft, za które trzeba zapłacić ok. 10 do 50 dol. miesięcznie. Coraz większa dostępność tych rozwiązań - jak podkreśliła - jest bardzo ważne, ponieważ narzędzia te w znaczący sposób mogą przyczynić się do zwiększania sprzedaży czy optymalizacji kosztów przedsiębiorstwa. Takim narzędziem - jak mówi - jest np. biznes center, czyli platforma do zarządzania przepływami biznesowymi np. wyłapująca zamówienia, które za długo są obsługiwane, bo umknęły one uwadze pracowników. Zaznacza, że to swoistego rodzaju przełom, ponieważ oparte na sztucznej inteligencji systemy są w stanie szybko i sprawnie przeprowadzić analizę, do której - w przypadku ich braku - potrzebny byłby sztab fachowców.

więcej informacji:

małe i średnie firmy RSS ALERT    /    sztuczna inteligencja RSS ALERT    /    Karolina Małagocka RSS ALERT    /    nowe technologie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.202.194
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!