Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ekspert: Zauważamy wzrost nieuczciwej walki konkurencyjnej w branży spożywczej

W Polsce funkcjonariusze służb odpowiedzialnych za ekonomiczne bezpieczeństwo państwa doskonale zdają sobie sprawę z nieuczciwej działalności inwigilacyjnej, jaka ma miejsce w obrocie gospodarczym. Najczęściej do nadużyć dochodzi pomiędzy konkurentami w tej samej lub zbliżonej branży. Zauważamy wzrost nieuczciwej walki konkurencyjnej w branży spożywczej - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Michał Rapacki z Business Security Agency (BSA).

Ekspert: Zauważamy wzrost nieuczciwej walki konkurencyjnej w branży spożywczej
Mirosław Klepaczewski, Michał Rapacki z Business Security Agency (BSA)

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 26-11-2012, 11:14

Zaznacza jednak, że dopóki nie są popełniane przestępstwa godzące w ekonomiczne bezpieczeństwo państwa - służby takie jak ABW czy Centralne Biuro Antykorupcyjne nie podejmują stosownych czynności śledczych. - Zauważalny wzrost gospodarczy jest adekwatny ze wzrostem nieuczciwych praktyk konkurencyjnych. Im większa konkurencja na rynku, tym częściej firmy są bardziej narażone na działania agencji szpiegowskich - mówi Michał Rapacki.

Jego zdaniem firmy, także z branży spożywczej, prześcigają się w podkradaniu informacji na temat nowych produktów i strategii marketingowych. - Działy handlowe i marketingowe codziennie narażone są na działanie szpiegowskie przejawiające się przekupywaniem pracowników, zatrudnianiem własnych w strukturach przedsiębiorstwa czy instalowaniem odpowiednich urządzeń technicznych - mówi Rapacki.

Z kolei Mirosław Klepaczewski z BSA podkreśla, że szpiegostwo przemysłowe jest zjawiskiem towarzyszącym wszystkim gospodarkom świata w tym i polskiej. - Przede wszystkim należy zdefiniować to pojęcie. W bardzo dużym uproszczeniu szpiegostwem przemysłowym jest uzyskiwanie poufnych informacji przedsiębiorstwa przy użyciu niedozwolonych przez prawo środków. Zatem w polskich realiach będą to zdarzenia, jakie definiuje kodeks karny między innymi w rozdziale dotyczącym przestępstw przeciwko ochronie informacji. Wzmianki prasowe, jakie docierają do konsumenta w kwestii szpiegostwa gospodarczego dotyczą głównie znanych światowych międzynarodowych koncernów, gdyż to one najbardziej są narażone na działalność rządowych agencji wywiadowczych. Jednym z ostatnich odnotowanych zdarzeń była kradzież przez chińską agencję szpiegowską planów konstrukcyjnych podzespołów Volkswagena - mówi Klepaczewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • waclaw 2012-12-08 18:41:32
    Bardziej n7ebezpieczne jest nieregulowanie zobowiazan. Polskie sady gospodarcze dzialaja wolno a egzekucja komornicza jest nieskuteczna. Dluznik ucieka z majatkiem lub przenosi dzialalnosc do innej spolki. Polski producent bez finansowego wsparcia ze strony Bankow moze nie bac sie szpiegow w koncu przejmie go konkurencja za 1 pln

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.241.176
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!