Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Etykieta ma znaczenie dla polskich konsumentów

Jeśli chodzi o polskich konsumentów i etykiety produktów spożywczych to mamy dwie informacje – dobrą i złą. Pozytywna jest taka, że coraz więcej Polaków je czyta, smutne jest jednak to, że nadal niewielu z nas robi to ze zrozumieniem. Oznakowanie produktów spożywczych podlega regulacjom prawnym, które zapewniają bezpieczeństwo żywności i żywienia, a konsumentom jej świadomy wybór. Wszystkie informacje podawane na etykiecie produktu spożywczego powinny być rzetelne, jasne i łatwe do zrozumienia dla konsumenta.



Etykieta ma znaczenie dla polskich konsumentów
fot. shutterstock

Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
Data: 04-05-2017, 15:45

Czytając etykiety produktów spożywczych można dowiedzieć się: ile waży dany produkt, co dokładnie zawiera, jaka jest jego wartość odżywcza oraz kto i gdzie go wyprodukował? - Według Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) na etykiecie produktu muszą znaleźć się następujące informacje: nazwa żywności, wykaz składników (zawartość składników obecnych w produkcie w chwili jego wytwarzania, podana w kolejności malejącej), wszelkie składniki lub substancje pomocnicze w przetwórstwie (powodujące alergie lub reakcje nietolerancji (Alergeny), ilość określonych składników lub kategorii składników, ilość netto żywności, data minimalnej trwałości lub termin przydatności do spożyci, warunki przechowywania, nazwa i adres producenta, kraj pochodzenia (jeśli brak takiej informacji mógłby wprowadzać w błąd, co do rzeczywistego kraju pochodzenia produktu), instrukcja użycia (w przypadku, gdy jej brak może utrudnić odpowiednie użycie danego środka spożywczego) – wylicza dr hab. n. farm. Hanna Mojska, z Instytutu Żywności i Żywienia (IŻŻ).

Producenci żywności zauważają rosnącą pozytywną tendencję związaną z czytaniem etykiet przez konsumentów – to cieszy ale i mobilizuje ich do eliminowania z produktów negatywnych dla zdrowia składników i tzw. czyszczenia etykiety.

- Polscy konsumenci coraz częściej dokonują świadomego wyboru produktów spożywczych na podstawie danych zawartych na etykietach. Brak sztucznych i niepotrzebnych dodatków staje się z roku na rok coraz ważniejszym czynnikiem, który wpływa na wybór produktu - mówi Jakub Kołodziej, członek zespołu zarządzającego firmy Roleski.

Jego zdaniem nie jest to chwilowa moda a raczej możemy mówić o swego rodzaju początku „rewolucji”, w wyniku której to właśnie skład produktu będzie decydował o tym, czy dany wyrób znajdzie się w koszyku zakupowym. - Jesteśmy przekonani, że cena powoli przestaje być decydującym czynnikiem zakupowym - zapewnia Jakub Kołodziej. I przyznaje, że firma Roleski długo pracowała nad składami (np. ketchupy z czystą etykietą) oraz jasnym i czytelnym przekazem dla konsumenta (ikony na etykietach).

Podobnego zdania jest Małgorzata Begier, zarządzająca marką, !eatme, Cursor SA. Jej zdaniem można zauważyć zmiany w kierunku coraz większej świadomości konsumentów. Dlatego marki muszą się coraz bardziej starać, bo cena już przestała grać pierwszoplanową rolę. - Produkty spożywcze powinny być coraz lepszej jakości, ponieważ konsumenci coraz bardziej takich poszukują, m.in. coraz częściej czytają etykiety – mówiła podczas Food Show 2017 w Katowicach Małgorzata Begier .

więcej informacji:

czysta etykieta RSS ALERT    /    etykiety RSS ALERT    /    IŻŻ RSS ALERT    /    Roleski RSS ALERT    /    Primavika RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.125.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!