Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Euromonitor: Globalne spowolnienie zaszkodzi światowym gigantom spożywczym

Spowolnienie na rynkach światowych oddziałuje za pomocą efektu domina także na globalny rynek żywności – wynika z analizy rynkowej firmy Euromonitor, która obniżyła swoje prognozy wzrostu rynku na najbliższe pięć lat.

Euromonitor: Globalne spowolnienie zaszkodzi światowym gigantom spożywczym
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl / foodnavigator.com
Data: 11-04-2016, 15:50

Euromonitor obniżył prognozowany wzrost rynku globalnego rynku żywności (CAGR) na lata 2015-2020 z 2,5 do 2,3 procenta.

Spośród wschodzących gospodarek największego spadku prognozowanego wzrostu może doświadczyć Brazylia. Z kolei Wielka Brytania poradzi sobie lepiej niż większość rynków europejskich. Jak wynika z prognoz, Londyn utrzyma roczne tempo wzrostu na poziomie 2,3 proc. Tymczasem PKB Rosji ma kontynuować tendencję spadkową, choć wolniej niż dotychczas. Także strefa euro może odczuć wpływ globalnego spowolnienia i utraty zaufania na rynkach finansowych.

Analitycy Euromonitora poruszyli również temat wpływu spowolnienia na interesy największych firm z branży spożywczej. Światowi giganci, jak Nestle czy Lactails są szczególnie narażeni na zmiany na wschodzących rynkach z uwagi na fakt, że ponad 10 procent ich sprzedaży pochodzi z Brazylii. 

Tymczasem w przypadku General Mills i PepsiCo, które w dużym stopniu są uzależnione od rynku amerykańskiego, tendencje spadkowe mogą dotknąć nawet 70 proc. sprzedawanej przez nich żywności. Analitycy ostrzegają jednak, że każda firma spożywcza musi liczyć się z widmem kryzysu, gdyż dotknął on trzy największe rynki: Chiny, USA i Brazylia. Wyjątkiem może być cukierniczy gigant Mondelez, którego cechuje wysoki stopień geograficznego zróżnicowania źródła przychodów.

W międzyczasie firmy podejmowały różnorakie działania aby przeciwdziałać skutkom spowolnienia. Kraft-Heinz zareagował agresywną redukcją kosztów i osiągnięciem „efektywności operacyjnej” poprzez zamykanie fabryk i zwolnienia. Według ekspertów polityka Kraft-Heinz z 2015 roku może być przykładem na poszukiwanie zysków dzięki wydajności i skali a nie poprzez ekspansję sprzedaży.

Z kolei, jak czytamy w raporcie, Unilever zwiększa sprzedaż nawet kosztem zysków. Jednocześnie firma śmiało inwestuje w innowacje optymistycznie zakładając kontynuację wzrostu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Euromonitor RSS ALERT    /    Euromonitor International RSS ALERT    /    Unilever RSS ALERT    /    Nestle RSS ALERT    /    Kraft Heinz RSS ALERT    /    General Mills RSS ALERT    /    PepsiCo RSS ALERT    /    Mondelez RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.190.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!