• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Firmy ignorują atrakcyjną grupę klientów - emerytów

W ubiegłym roku gospodarstwa domowe emerytów dysponowały średnio miesięcznie (po opłaceniu różnych świadczeń, np. czynszu) 999 zł dochodu, w który wliczone są także zarobki dodatkowe - informuje Rzeczpospolita. W przypadku rolników dochód ten wynosił 847 zł. - Emeryci są tymczasem jedną z najbardziej lekceważonych grup docelowych - mówi Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 18-12-2008, 06:20

Według GUS w Polsce żyje już ponad 5,1 mln osób w wieku powyżej 65 lat. Do 2030 r. ich liczba ma wzrosnąć do 8,5 mln. Jak podaje w swoim raporcie firma badawcza Inquiry, w ubiegłym roku gospodarstwa domowe emerytów dysponowały kwotą 76 mld zł przy wzroście realnym o 6 proc. w porównaniu z 2006 r.

Z badań wynika, że emeryci chcą zwiększać wydatki, głównie na wyposażenie mieszkania i wypoczynek. Prawie 53 proc. ich gospodarstw ma telefon komórkowy, co piąte odtwarzacz DVD, a 14,7 proc. komputer z dostępem do Internetu.

Nawet jeśli pojawiają się kampanie skierowane do emerytów, dotyczą głównie kredytów (np. Eurobank) lub taniej żywności, co ostatnio zaprezentował Carrefour. Jak wynika z badań Inquiry, emeryci lubią robić zakupy, choć nie zwracają szczególnej uwagi na marki produktów i rzadko kupują pod wpływem impulsu.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Array

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!