• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Firmy IT rezygnują z przetargów

Przetargi na sprzęt IT stały się nieopłacalne. Według Pulsu Biznesu, w ciągu ostatniego miesiąca kilka największych firm komputerowych wycofało się z kontraktów na blisko 50 mln zł.
  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 17-12-2008, 08:30

Giełdowy Action, dystrybutor sprzętu IT, właśnie poinformował o ogromnej stracie spowodowanej przewalutowaniem zobowiązań. Straty mogłyby być jednak znacznie większe, gdyby firma wzięła się do realizacji wygranych przetargów. Dotyczy to nie tylko tej spółki, ale też innych dużych firm IT. Masowo rezygnują z części przychodów, by nie dopłacać do zleceń.

- To może się źle skończyć, bo wzrost kosztów związany z podwyższeniem kursu dolara w przypadku niektórych projektów sięgał 30 proc. Do takich projektów zwycięzcy będą musieli dopłacić - mówi jeden z informatorów gazety.

- Niektóre firmy zdecydowały się na realizację przetargów, z których my zrezygnowaliśmy. Nie sądzę, żeby dobrze na tym wyszły - twierdzi Piotr Bieliński, prezes i współwłaściciel Action.

Prezes Actiona twierdzi, że jego spółka nie straciła na niefortunnych przetargach ani grosza. Udało się jej wycofać bez płacenia kar. Według naszych informatorów Action wysłał do partnerów pismo z informacją, że muszą liczyć się z możliwością zmiany ceny. To przerzucało częściowo ryzyko związane z podwyższeniem kosztów na integratorów, którzy składali oferty. Inny notowany na giełdzie dystrybutor, Komputronik, też nie chce realizować takich zleceń.

- Firmy IT, w tym nasza, muszą rezygnować obecnie z niektórych przetargów, które wygrały. Są co najmniej dwa powody - mówi Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.

Pierwsza grupa przetargów to wygrane przed październikowym załamaniem kursu złotego. Kiedy dolar podrożał, firmom nie opłacało się ich realizować.

Drugą grupę stanowią przetargi ogłaszane w październiku, listopadzie i grudniu.

- Są odwoływane, bo administracja publiczna miała budżety na ten cel ustalane znacznie wcześniej. Teraz oferty są zbyt wysokie w stosunku do oczekiwań organizatorów przetargu. Rozmijają się nawet o 15-20 proc. - wyjaśnia Wojciech Buczkowski.

Firmom dostarczającym sprzęt bardziej opłaca się zrezygnować z przychodów, które mogłyby mieć z realizacji takich zleceń, a nawet zapłacić karę czy stracić wadium, niż dostarczać sprzęt poniżej własnych kosztów. To przełożyłoby się na realne straty finansowe.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!