Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Firmy rodzinne mogą przejmować przedsiębiorstwa z Niemiec

Przejmowanie niemieckich przedsiębiorstw jest dla polskich małych i średnich firm rodzinnych szansą przebicia się na nowe rynki; zdobywają know-how i kontakty - mówił Aleksander Siemaszko z Ministerstwa Rozwoju. Firmy z Niemiec borykają się z problemem sukcesji - dodał.

Firmy rodzinne mogą przejmować przedsiębiorstwa z Niemiec
Przejmowanie niemieckich przedsiębiorstw jest dla polskich małych i średnich firm rodzinnych szansą przebicia się na nowe rynki; fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 07-03-2020, 10:33

Po to, by zachęcić polskich przedsiębiorców do przejmowania firm w Niemczech, w środę 11 marca Ministerstwo Rozwoju, wspólnie z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, organizuje konferencję "Fuzje i przejęcia w Niemczech szansą na ekspansję polskich firm". Wezmą w niej udział m.in. eksperci Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej oraz Polską Agencją Inwestycji i Handlu, a także firmy, które działają na zagranicznych rynkach.

Wiceszef departamentu handlu i współpracy międzynarodowej w resorcie rozwoju uważa, że przejmowanie niemieckich przedsiębiorstw jest dla polskich małych i średnich firm rodzinnych szansą przebicia się na nowe rynki. "Zachęcamy naszych przedsiębiorców do udziału w konferencji" - powiedział.

Przekonywał, że nawet za relatywnie niewielką kwotę można przejąć w Niemczech firmę gwarantującą wiedzę, kontakty, markę - "taką, która jest rozpoznawana przez konsumentów zachodnich, a pod którą polski przedsiębiorca może produkować swoje dobra". Podał przykład warsztatów rzemieślniczych. Wskazał też, że niemiecka gospodarka opiera się na wiedzy i umiejętnościach technicznych często niewielkich zakładów rodzinnych. "Stwarza to szansę dla polskich firm, które są już włączone w łańcuchy wartości, na przejęcie np. swoich niemieckich kontrahentów" - powiedział.

Przedsiębiorcy niemieccy, jak wyjaśnił, zmagają się z problemem sukcesji. "Pokolenie czempionów niemieckiego kapitalizmu odchodzi powoli na emeryturę i często nie ma następców, a są to firmy z bogatym know-how, siecią kontaktów, brandem" - podkreślił. Przejmowanie takich przedsiębiorstw to dla polskich firm rodzinnych, które coraz śmielej myślą o ekspansji zagranicznej, szansa na pozyskanie nowych rynków, dotarcie do konsumentów pod markami, które są dla nich znane. "W ten sposób mogą uzyskać wyższą marżę na swoje produkty" - zaznaczył.

Siemaszko zwrócił uwagę, że firma po osiągnięciu "ugruntowanej pozycji na rynku lokalnym, regionalnym, ogólnopolskim myśli o ekspansji zagranicznej poprzez eksport", który jest najprostszą formą wejścia na rynki zagraniczne. Firmy decydujące się na ten krok są jednak często mniej znane konsumentom zachodnim; produkują więc na potrzeby innych, większych marek, przy niższych marżach - tłumaczył.

więcej informacji:

Aleksander Siemaszko RSS ALERT    /    firmy rodzinne RSS ALERT    /    sukcesja RSS ALERT    /    Niemcy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!