Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Firmy rodzinne: potrzeba kompromisu między ambicjami właściciela a celem firmy

Kluczową sprawą jest wizja właściciela. Istotne są strategia, model funkcjonowania i forma zarządzania. Dużej części firm rodzinnych tego brakuje i w ich działaniach nie ma miejsca na sukcesję - powiedział Henryk Orfinger, prezes zarządu Dr Irena Eris SA w trakcie debaty „Firmy rodzinne” podczas IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Firmy rodzinne: potrzeba kompromisu między ambicjami właściciela a celem firmy
Henryk Orfinger, prezes zarządu Dr Irena Eris SA , fot. PTWP

Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
Data: 31-05-2017, 16:28

Firma rodzinna, nawet duża, z wieloma sukcesami, może wpaść w kłopoty. Powody kryzysu mogą być różne, jak np. problemy zdrowotne właściciela lub błędne decyzje, które wpędzają firmę w tarapaty finansowe. Często przychodzi wówczas na myśl sprzedaż projektu lub poszukiwanie inwestora.

- Firma rodzina jest projektem, który ciężko wpisać w pewien schemat. Często jest zarządzana przez różne osoby na różnych płaszczyznach, co może powodować błędnie podejmowane decyzje. Taką firmę trudno później sprzedać lub znaleźć inwestora. W Polsce jest bardzo dużo firm kosmetycznych. Chcąc dobrze prosperować na rynku, ewentualnie być atrakcyjnym dla zagranicznego inwestora, trzeba umiejętnie zarządzać firmą - ocenił Henryk Orfinger, prezes zarządu Dr Irena Eris SA.

Na sprawne funkcjonowanie firmy wpływ ma wiele mechanizmów m.in. dobór odpowiedniej kadry pracowniczej.

- Istniejemy na rynku 34 lata. Z doświadczenia wiem, że decyzje zawsze powinny być podejmowane spokojnie i rozsądnie. Dotyczy to także zatrudnienia konkretnych osób. W naszej firmie każdy zna swoje obowiązki i wie, co, gdzie i kiedy ma zrobić. Jako zarządzający jesteśmy strategami, a nasi menadżerowie odpowiadają za realizację podjętych założeń. Natomiast wszystko zawsze we wspólnym gronie wcześniej przedyskutowujemy, ponieważ jest potrzebny kompromis między ambicjami właściciela a celem, który chce osiągnąć. Bez wsparcia odpowiedniej grupy menadżerów nie ma szans tego zrobić. Bardzo ważny jest zatem dobry menadżer. Im trudniejszy - w sensie potrafiący powiedzieć "nie", z własnym kręgosłupem - tym lepszy. Takie osoby w projekcie dają nadzieję, że sukcesja będzie przebiegać prawidłowo - tłumaczył prezes zarządu Dr Irena Eris SA.

Wspomniana sukcesja to ważny aspekt w funkcjonowaniu firm rodzinnych.

- Nasze dzieci mają udziały w firmie. Zakładam, że z czasem przejmą ją w całości. Ale to nie jest najważniejszą kwestią firmy. Kluczową sprawą jest wizja właściciela. Istotna jest strategia, model funkcjonowania i forma zarządzania. Dużej części firm rodzinnych tego brakuje i w ich działaniach nie ma miejsca na sukcesję - podsumował Henryk Orfinger.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Henryk Orfinger RSS ALERT    /    Dr Irena Eris RSS ALERT    /    firmy rodzinne RSS ALERT    /    debata RSS ALERT    /    praca RSS ALERT    /    EEC RSS ALERT    /    EEC 2017 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.97.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!