• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Firmy spożywcze chętnie zmieniają dostawców energii

Zmiana dostawcy energii to ostatnio bardzo popularny trend - także wśród biznesu. Jak podkreślają eksperci rynku energii, w ostatnich latach można zaobserwować istotne ożywienie zarówno po stronie klientów, którzy aktywnie poszukują dla siebie korzystnych strategii zakupu energii, jak i po stronie sprzedawców, którzy ciągle rozwijają ofertę produktową oraz podnoszą standardy obsługi klienta. Branża spożywcza nie stanowi wyjątku.
  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-01-2014, 14:31
Firmy spożywcze chętnie zmieniają dostawców energii
fot. Fotolia

- Zdecydowana większość firm sektora spożywczego chętnie korzysta z możliwości, jakie stwarza konkurencyjny rynek energii. Podejmowane działania mają na celu wybór optymalnego rozwiązania produktowego, a w konsekwencji uzyskanie niższej ceny energii i ograniczenie kosztów. Oszczędności, jakie można uzyskać, wahają się w przedziale od kilku do kilkunastu procent, zależnie od wybranej opcji produktowej i momentu zakupu. W sektorze spożywczym znaczne oszczędności kosztów uzyskiwane są zwłaszcza przez firmy produkcyjne, w których proces wytwórczy jest energochłonny. Te firmy zwracają szczególną uwagę na optymalny zakup - komentuje Janusz Kudłaciak, Senior Manager w Departamencie Klientów Biznesowych i Kluczowych, RWE Polska SA.

Jak przyznaje Szymon Skobel, dyrektor pionu sprzedaży PKP Energetyka SA, panuje mylne przekonanie, że zmiana sprzedawcy energii przynosi niewielkie oszczędności, bo przecież prąd wszędzie jest "taki sam". - Należy jednak obalić ten mit, gdyż zmieniając sprzedawcę prądu i dostosowując taryfę do swoich potrzeb możemy uzyskać nawet do 30 procent oszczędności. Ma to szczególne znaczenie nie tylko w dużych firmach, ale również w średnich i małych - dodaje.

Jakie oszczędności można uzyskać? - Oczekiwane ceny pokazuje towarowa giełda energii elektrycznej. W odosobnionych przypadkach przedsiębiorstwa uzyskują w handlu detalicznym ceny nawet niższe niż na rynku hurtowym. Wynika to często z chęci przytrzymania klienta przez sprzedawcę. Różnice są znaczące. Dla taryfy B nawet do 70 zł/MWh porównując ceny proponowane w umowach kompleksowych w stosunku do zakupu energii na zasadach TPA. W przypadku np. przedsiębiorstwa, które zużywa 40 000 MWh / rok roczna oszczędność wynikająca z obniżenia kosztów zakupu energii elektrycznej wyniesie 2,8 mln zł - podaje Krzysztof Skowroński, dyrektor ds. technicznych i rozwoju, Dalkia Polska.

Jak rekomenduje Szymon Skobel, początek roku powinien być szczególnym impulsem do zmiany dostawcy prądu, gdyż pozwoli to przedsiębiorcy uzyskać istotne oszczędności i zwiększyć zysk już w danym roku. - Dodatkowo, jeśli zmienimy sprzedawcę na początku roku, to w kolejnym mamy szansę na uzyskanie jeszcze lepszej oferty, co przekłada się na możliwość łatwiejszego zaplanowania budżetu na kolejne lata. Często klienci, którzy rozpoczęli korzystanie z naszych usług, z czasem rozszerzają współpracę o dodatkowe punkty odbioru energii czy specjalną ofertę dla swoich pracowników - dodaje.

Tymczasem ekspert firmy Dalkia Polska podkreśla, że najlepiej kupować do końca listopada. - Wiele umów sprzedaży ma miesięczne okresy wypowiedzenia, a zawierana jest na rok kalendarzowy zazwyczaj od stycznia do grudnia. Przy dużym popycie i dużej konkurencji podaży łatwiej o niskie ceny - tłumaczy.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!