• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Firmy spożywcze nie boją się IV kwartału

Giełdowe spółki spożywcze i handlowe zbierają właśnie obfite żniwa. Wśród przedstawicieli firm spożywczych i handlowych wyraźnie przeważają optymiści. Ostrzegają jednak, że licho nie śpi - czytamy w Pulsie Biznesu.
  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 18-12-2008, 08:56
Firmy spożywcze nie boją się IV kwartału
- Cała branża cukiernicza może się mieć dobrze, bowiem w czasach kryzysu następuje wzrost konsumpcji słodyczy - mówi Jan Kolański, prezes Jutrzenki.

Kiepskie wyniki z III kwartału sprawiły, że inwestorzy coraz bardziej obawiają się końcówki roku. Obawy mogą być uzasadnione, bo miniony kwartał przerwał passę sześciu z rzędu poprawiających się kwartałów. Jaki będzie IV kwartał dla spółek, które zawsze pod koniec roku przeżywają okres największej prosperity? Za sprawą Świąt Bożego Narodzenia żniwa w IV kwartale mają przede wszystkim spółki handlowe i spożywcze. Z minisondy przeprowadzonej przez Puls Biznesu wynika, że także w tym roku św. Mikołaj będzie szczodry, a świąteczne stoły suto zastawione.

- Wszystko idzie dobrze. Na razie nie narzekamy - przyznaje Marek Moczulski, prezes producenta słodyczy Mieszko.

Paradoksalnie problemy gospodarcze mogą okazać się sprzymierzeńcem grupy firm.

- Cała branża cukiernicza może się mieć dobrze, bowiem w czasach kryzysu następuje wzrost konsumpcji słodyczy. W Wielkiej Brytanii, kiedy zaczął się kryzys, spożycie słodyczy wzrosło o jedną piątą - zauważa Jan Kolański, prezes Jutrzenki.

Okres sezonowej prosperity potwierdzają różne firmy badawcze (m.in. TNS AISA). Z ich prognoz wynika, że mieszkańcy naszego regionu (Polacy, Czesi, Łotysze, Rumuni, Rosjanie i Węgrzy) wydadzą na święta 43 mld euro. To o 13,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki Polaków mają natomiast wzrosnąć o ponad 10 proc. (do ponad 20 mld zł).

Rosnącą konsumpcję nad Wisłą potwierdzają też przedstawiciele branży handlowej.

- W czwartym kwartale obserwujemy wzrost sprzedaży od 8 do 12 proc. w stosunku do takiego samego okresu ubiegłego roku - wylicza Jerzy Mazgaj, prezes Almy Market.

- Zdecydowanie gorzej powinno być w I kwartale. W tym roku konsumpcja utrzymuje się jeszcze na wysokim poziomie, co w dużej mierze wynika z racji świąt Bożego Narodzenia. Mocno zachowawcze działania firm i oszczędności ze strony klientów objawią się w wynikach spółek w przyszłym kwartale - przewiduje Marek Piątkowski, prezes Mispolu.

Według analityków szczególnie trudna może być cała pierwsza połowa roku.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!