Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Firmy szukają spożywczych alternatyw dla mięsa

- Trwa „ucieczka” od mięsa. Kolejne badania potwierdzają, że produkcja żywności oraz rolnictwo wyraźnie przyczyniają się do zmian klimatycznych. Jednym z efektów tej sytuacji jest wyraźny trend szukania spożywczych alternatyw dla mięsa – mówi Wojciech Cichocki, doradca ds. surowców spożywczych z firmy Kaczmarek-Komponenty.

Firmy szukają spożywczych alternatyw dla mięsa
Dodatki do zywności /Fot. Shutterstock

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 28-04-2020, 18:34

W jego opinii, szkodliwy wpływ produkcji zwierzęcej nie pozostaje bez wpływu na kierunki rozwoju technologii. Obecnie wszystkie trendy związane są z „ucieczką” od mięsa, co wynika z konieczności szukania jego alternatyw. Zwykle stanowią je białka roślinne, a coraz częściej wykorzystywane są do produkcji żywności również białka pochodzące z owadów.

Zaznacza, że rezygnując z konsumpcji mięsa nie trzeba żegnać się z jego smakiem. Stąd rosnące zainteresowanie „roślinnym mięsem”, które widać w ostatnich latach. - Powodem coraz większej popularności produktów bezmięsnych jest bez wątpienia wzrost liczby konsumentów rezygnujących ze spożycia mięsa. Jednak należy zaznaczyć, że ich liczba jest nadal zbyt mała, aby oferta produktowa była budowana tylko i wyłącznie z myślą o nich. Znacznie większy wpływ na rozwój portfolio wyrobów bezmięsnych ma grupa konsumentów nazywana fleksitarianami, którzy nie chcą rezygnować ze spożywania mięsa, ale znacząco je ograniczyć. Z analiz rynku wynika, że tego rodzaju dieta to jeden z największych trendów żywieniowych na świecie. Oprócz powszechnego unikania mięsa ze względów etycznych oraz humanitarnych, często argumentem przeciw spożyciu mięsa jest obecna w nim wysoka zawartość azotynów i azotanów, która może wpływać niekorzystnie na funkcjonowanie organizmu – mówi Wojciech Cichocki.

W przypadku kiedy konsument decyduje się na wprowadzenie do swojej diety produktów stanowiących analogi mięsa, zazwyczaj oczekuje, że będą one pozostawiały podobne odczucia smakowe jak wyrób pochodzenia mięsnego. Z reguły właśnie taki zabieg stanowi wyzwanie dla producenta żywności, który powinien swój produkt pochodzenia roślinnego odpowiednio „dosmaczyć”, czyli nadać charakterystyczne smaki mięsne, które będą w pełni odpowiadały wymaganiom smakowym konsumenta lub eliminowały pewne walory smakowe naturalnie występujące i charakterystyczne dla surowców roślinnych.

Bez wątpienia można zaobserwować, że analogi mięsa stają się coraz bardziej popularne i odpowiadają światowym trendom żywieniowym, które w ostatnim czasie rozwijają się w dynamicznym tempie. Trzeba się przyzwyczaić, że konsumenci stają się coraz bardziej krytyczni i wymagający w stosunku do producentów analogów mięsa, których z miesiąca na miesiąc pojawia się coraz więcej, gdyż pokładają oni w tej kategorii produktów duże nadzieje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kaczmarek-Komponenty RSS ALERT    /    dodatki do żywności RSS ALERT    /    Wojciech Cichocki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.154.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!