Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Firmy z dolnośląskiego najbardziej pożądanymi kontrahentami

Polskie firmy najchętniej współpracują z kontrahentami z województw dolnośląskiego, wielkopolskiego oraz mazowieckiego – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Krajowego Rejestru Długów.


Autor: RW, portalspozywczy.pl
Data: 11-12-2014, 15:22

Badanie zostało przygotowane jako element kampanii promującej dzielenie się pozytywnymi informacjami, prowadzonej w ramach programu FairPay przez Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej.

- Na podstawie naszych doświadczeń szacujemy, że zaledwie 8-12 proc. przedsiębiorców, to notoryczni dłużnicy, jest też spora grupa takich, którym "zdarza się" nie zapłacić w terminie, ale ostatecznie prędzej czy później regulują należności. Stąd pomysł, aby uruchomić program FairPay, w ramach którego gromadzimy i udostępniamy informacje o terminowych płatnościach z ostatnich 12 miesięcy. Dzięki temu łatwiej będzie znaleźć uczciwego kooperanta w oparciu o twarde dane, a nie stereotypy – mówi Jakub Kostecki, kierujący programem FairPay  – Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest dla firm posiadanie nie tylko przekonań i domysłów o tym, jacy są inni partnerzy biznesowi, ale też twardych, ekonomicznych danych. Właśnie dlatego nieustannie zachęcamy do tego, aby dzielić się z innymi swoimi doświadczeniami o współpracy z innymi firmami. Również tymi pozytywnymi – dodaje.

Badanie przeprowadzone w ramach projektu miało na celu zweryfikowanie, w jaki sposób polscy przedsiębiorcy oceniają potencjalnych partnerów z innych części kraju. – Chcieliśmy sprawdzić jakie są stereotypowe wyobrażenia o firmach z różnych województw i jak to się przekłada na chęć współpracy z nimi. Każdy przedsiębiorca, który brał udział w badaniu, oceniał firmy z innych województw na podstawie 5 cech: terminowości, uczciwości, profesjonalizmu, oszczędności i wiarygodności. Przy czym często te opinie były wyrażane na podstawie wyobrażeń, a nie faktów, jako że większość ankietowanych przedsiębiorców ograniczała swoją aktywność biznesową do własnego województwa – stwierdza Kostecki.

Wyniki badań dla poszczególnych cech zostały zestawione województwami, tym samym udało się wyłonić liderów w każdej kategorii. Śląscy przedsiębiorcy zostali ocenieni jako najwięksi profesjonaliści (średnia ocena 3,47), firmy z Wielkopolski zwyciężyły w kategoriach oszczędność (3,67) oraz terminowość (3,33), natomiast z Pomorza okazały się najbardziej wiarygodne (3,41) oraz uczciwe (3,35).

Polskie firmy oceniane są jako mało terminowe. Znaczna część województw osiągnęła w tej kategorii średnią notę (w granicach 3). - Może to oznaczać, że polskie firmy wciąż nie są zadowolone z tego, jak ich kontrahenci płacą im za wystawione faktury, czy też dostarczają towar. Znane powiedzenie mówi, że czas to pieniądz, a nasi przedsiębiorcy wciąż nie nauczyli się, jak bardzo dbanie o tę cechę może pomóc im w zbudowaniu wizerunku wiarygodnego partnera biznesowego – zaznacza Jakub Kostecki.

W całym rankingu najlepiej wypadły województwa: wielkopolskie (łączna ocena wszystkich kategorii 16,84), śląskie (16,69), małopolskie (16,46) oraz pomorskie (16,45). Zdecydowanie najniżej ocenione zostało województwo mazowieckie (14,16). Jedynie w kategorii profesjonalizm firmy z mazowieckiego uzyskały notę powyżej 3, (tj. 3,01), natomiast w przypadku pozostałych cech plasowały się na ostatnim miejscu. Nie przeszkodziło to jednak respondentom na wskazanie firm z województwa mazowieckiego jako potencjalnych kontrahentów – na trzecim miejscu. Pierwsze miejsce w tym zestawieniu zajęło województwo dolnośląskie, a drugie wielkopolskie.

-Ten wynik pokazuje, że decydując o współpracy z inną firmą, mocniej opieramy się na dostępnych danych, niż na własnych stereotypowych wyobrażeniach. Tak naprawdę lista marzeń, to lista najbardziej uprzemysłowionych i najszybciej rozwijających się województw. Stąd obok siebie solidny Poznaniak, trochę mniej, ale jednak rzetelny Dolnoślązak i cwaniak z Warszawy, bo z nimi można robić najlepsze interesy – wyjaśnia Jakub Kostecki.

Badanie przeprowadzono w listopadzie 2014 r. na grupie 710 przedsiębiorców z całej Polski. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jakub Kostecki RSS ALERT    /    Krajowy Rejestr Długów RSS ALERT    /    KRD RSS ALERT    /    firmy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.11.178
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!