Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

FM Logistics inwestuje w innowacyjność

FM Logistic nieustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań, aby sprostać nowym wyzwaniom w zarządzaniu łańcuchem dostaw. W tym celu w ramach Grupy FM utworzony został Dział Automatyzacji, którego zadaniem jest opracowywanie – we współpracy z klientami i firmami partnerskimi – innowacyjnych i optymalizacyjnych rozwiązań o dużej wartości dodanej, wpisujących się w ramy projektu Magazynów Przyszłości.

FM Logistics inwestuje w innowacyjność
fot. FM Logistic

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 01-04-2016, 14:21

Uruchomiona w 2010 roku platforma FM Logistic o powierzchni 70 000 m², usytuowana w Fauverney, niedaleko Dijon, jest dedykowana logistyce produktów spożywczych Grupy Unilever, magazynowanych i przewożonych w temperaturze otoczenia.

W ramach stałego dążenia do doskonałości operacyjnej w zakresie procesów intralogistycznych, tak podczas pakowania, jak również załadunku i rozładunku, FM Logistic opracował ostatnio – we współpracy z firmą specjalizującą się w integracji zrobotyzowanych linii pakujących – unikalne rozwiązanie, jakim jest moduł rozcinania opakowań zbiorczych.

Wśród innych wprowadzonych ostatnio przez firmę rozwiązań optymalizacyjnych wymienić należy depaletyzator kartezjański, scentralizowane gniazdo owijania, zrobotyzowane ramię i platformę przeładunkową Autodock – cechujące się doskonałą ergonomią i produktywnością.

 Moduł rozcinania opakowań zbiorczych: kluczowy atut w operacjach copackingu -  otwieranie opakowań zbiorczych występujące podczas operacji copackingu jest zadaniem powtarzalnym, mogącym stanowić źródło dolegliwości mięśniowo-szkieletowych (MSD) i skaleczeń. W centrum logistycznym FM Logistic w Fauverney takim operacjom poddawanych jest 1,2 miliona opakowań rocznie.

Zrobotyzowane ramię: logistyka w epoce robotyki -  w obliczu rosnącej robotyzacji magazynów, na rynku pojawiły się roboty nowej generacji. Roboty te, zwane „cobotami”, przeznaczone do współpracy z człowiekiem, są wyposażone w czujniki wykrywające obecność ludzi w swoim bezpośrednim otoczeniu i zaprogramowane pod kątem optymalizacji i standaryzacji prostych czynności manipulacyjnych oraz znaczącego zmniejszenia dolegliwości mięśniowo-szkieletowych pracowników.

Robot kartezjański: gdy automatyzacja idzie w parze z ergonomią i racjonalizacją -  w celu dostosowania się do opakowań jednostkowych wykorzystywanych w sprzedaży detalicznej, większość czynności pakowania wymaga manipulowania mniej lub bardziej ciężkimi kartonami, stanowiącymi źródło czasem poważnych dolegliwości mięśniowo-szkieletowych. Im większe są gabaryty produktów, tym większy jest strumień palet.

Z tego względu platforma FM Logistic we współpracy z lokalnym integratorem systemowym Automat System zaprojektowała dostosowany do swoich potrzeb przemysłowy robot kartezjański sprzężony z układem obsługiwanych przez sterownik przenośników. Zapewnia on automatyczny rozładunek palet przy dowolnej konfiguracji warstw, bez żadnej uprzedniej regulacji, przy równoczesnym systematycznym zasilaniu jednej lub kilku linii pakowania.

więcej informacji:

FM Logistic RSS ALERT    /    innowacje w logistyce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.4.24
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!