• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Foodporn na Food Show 2018: Konsumenci nie chcą już zbyt idealnie wyglądającego jedzenia

Współcześni konsumenci nie mają zaufania do idealnych produktów i do marki, która je pokazuje. W reklamie i mediach społecznościowych zaczyna obowiązywać moda na naturalność, pokazanie składników produktu i odejście od mocnego retuszu zdjęć. W dobie social mediów producentom żywności nie opłaca się kłamać - mówili prelegenci podczas debaty  "Foodporn - krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia"
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-03-2018, 15:35
Foodporn na Food Show 2018: Konsumenci nie chcą już zbyt idealnie wyglądającego jedzenia
Anna Seroczyńska i Karolina Osuch, fot. PTWP

We wprowadzeniu do debaty Wiktoria Górecka, wykładowca Food Studies na SWPS, przyznała, że poza wyglądem i zmysłowością jedzenia ważna jest część psychologiczna. 

- To nasze aspiracje i elitaryzm sprawiają, że jedzenie możemy nazwać foodpornem. Z jednej strony mamy grzeczność jedzenia, czyli chcielibyśmy, ale nie możemy czegoś zjeść, bo jest to obarczone konsekwencjami. Z drugiej mamy hedonizm, czyli przyjemność jedzenia i przejadania się, choć nie pozostaje to bez konsekwencji. Chcemy wyglądać atrakcyjnie, ale jest to nieosiągalne, bo nie można jeść dużo i pozostać szczupłym - dodała.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • abc 2018-03-12 15:54:24

    Pierwszy bodziec 90% klientów, to ocena wzrokowa produktu/opakowania, następnie cena. Jeśli produkt spodoba się, to taki klient spróbuje go, a jeśli nie, to obok produktu po prostu przejdzie obojętnie. Pozostałe 10% przeczyta etykietę i zerknie na certyfikaty produktu. Te 10%, po zapoznaniu się z powyższym, z reguły produkt kupi i to nie zwracając uwagi na cenę.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!