Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Forum Zmieniamy Polski Przemysł 2016: Polski biznes na obcych rynkach

Współpraca między przedsiębiorstwami, które już osiągnęły międzynarodowy sukces, oraz pociągnięcie za sobą innych polskich firm, to klucz do sukcesu polskiego biznesu poza granicami kraju - taki główny wniosek można wysnuć z sesji „Polski biznes na obcych rynkach”, która odbyła się w ramach Forum Zmieniamy Polski Przemysł 2016 w Warszawie.

Forum Zmieniamy Polski Przemysł 2016: Polski biznes na obcych rynkach
fot. wnp.pl
  • Źródło wnp.pl

Autor: wnp.pl
Data: 21-01-2016, 15:58

- Pierwszym zderzeniem z rzeczywistością przed rozpoczęciem zagranicznej ekspansji stanowił dla nas fakt, że KGHM był firmą bardzo mało rozpoznawalną na świecie. Dlatego dużym wyzwaniem było zaprezentowanie się w oczach zagranicznych partnerów jako wiarygodny podmiot - powiedział Maciej Koński, dyrektor naczelny Centrum Analiz Strategicznych i Bazy Zasobowej KGHM Polska Miedź.

Podkreślił, że przed przejęciem kanadyjskiej firmy Quadra KGHM szukał regionu bezpiecznego, w kontekście zarówno politycznym jak i wsparcia dla górnictwa. Dlatego idealna okazała się kanadyjska spółka prowadząca działalność w Chile, gdzie znajduje się połowa wszystkich zasobów miedzi na świecie.

- Załamania cen surowców na rynku są zjawiskiem normalnym i mają charakter cykliczny, dlatego zależało nam na projekcie, który przejdzie przez co najmniej dwa cykle koniunkturalne. W Polsce dysponujemy relatywnie drogim złożem, więc poszukiwaliśmy projektów, które z jednej strony obniżą nasz średni koszt produkcji, a z drugiej pozwolą na przejęcie nowych technologii - mówił Maciej Koński.

Według niego dzięki inwestycji w Chile KGHM otworzył się na górnictwo odkrywkowe i inne metody przerobu surowca. - Nadal wyzwaniem pozostaje, aby tę wiedzę odpowiednio zagospodarować - dodał.

Zbigniew Nowik, prezes spółki OT Logistics, przypomniał, że rozwój zagraniczny firmy został częściowo wymuszony okolicznościami, a częściowo wynikał z refleksji, że rynek, na którym spółka operuje, ma charakter międzynarodowy i jedynym sposobem na dalszy rozwój jest wyjście za granicę.

- Kiedy po raz kolejny nie mogliśmy przetransportować węgla ze Śląska do Berlina, bo barki utknęły gdzieś pod Wrocławiem, zostaliśmy zmuszeni do wejścia na rynek naszego zachodniego sąsiada. Ostatecznie przejęliśmy niemieckiego konkurenta i staliśmy się największym operatorem przewozów śródlądowych w Niemczech centralnych i wschodnich - powiedział.

Z kolei Karol Zarajczyk, prezes firmy Ursus, przyznał, że kluczowym rynkiem z punktu widzenia odbudowy Ursusa była Afryka. - Byliśmy ofiarą transformacji ustrojowej. Nie posiadaliśmy homologacji naszych produktów na rynki europejskie, dlatego skierowaliśmy uwagę na Afrykę, gdzie tych problemów nie było. Znaleźliśmy się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie, do czego przyczyniła się polityka rządu, który otworzył się na Afrykę - wspominał.

więcej informacji:

Maciej Koński RSS ALERT    /    Karol Zarajczyk RSS ALERT    /    Zbigniew Nowik RSS ALERT    /    Iwona Woicka-Żuławska RSS ALERT    /    Forum Zmieniamy Polski Przemysł 2016 RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    ekspansja zagraniczna polskich firm RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.207.100
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!