• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

FRSiH 2016: "Przemysł spożywczy. Biznes 4.0 - nowe technologie czynnikiem konkurencyjności. Część I" - pełna relacja

Biznes 4.0 to rewolucja w przemyśle, która umożliwi lepszą komunikację maszyn i ludzi. Zanim jednak liderzy cyfryzacji staną się liderami produkcji, nie możemy zapominać zarówno o jakości samego produktu, jak i o nie do końca sprzyjających innowacyjności ekonomicznych realiach funkcjonowania branży spożywczej w Polsce - mówili uczestnicy sesji tematycznej "Przemysł spożywczy. Biznes 4.0 - nowe technologie czynnikiem konkurencyjności. Część I" w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-10-2016, 16:01
FRSiH 2016:
Uczestnicy sesji tematycznej "Przemysł spożywczy. Biznes 4.0 - nowe technologie czynnikiem konkurencyjności", fot. PTWP

Debatę rozpoczęła prezentacja Jakuba Pawlaka, Food & Beverage Industry Segment Managera w ABB Sp. z o.o., który wygłosił prezentację na temat nowoczesnych rozwiązań firmy ABB zwiększających konkurencyjność producentów branży spożywczej. Firma ABB w Polsce skupia się na rozwiązaniach z zakresu automatyki i energetyki w dziedzinach pakowania, przenoszenia i paletyzacji. 

- Biznes 4.0 to czwarta rewolucja przemysłowa. Pierwszą był wiek pary, drugą wiek elektryczności, trzecią wiek komputerów. Teraz jesteśmy w przededniu rewolucji, która umożliwi nam większą komunikację maszyn i ludzi. Nie obawiam się tego. Celem rewolucji przemysłowej nie jest bowiem utrudnianie, budowanie interfejsów wymagających złożonej wiedzy i umiejętności, ale większa dostępność, nie tylko innowacyjnej oferty na rynku, ale także urządzeń łatwiejszych w interakcji. Współczesne roboty są dużo bardziej elastyczne. Pozwalają na przeprogramowanie i zmianę sposobu pakowania, orientacji produktów w kartonach, przez co są to rozwiązania bardziej elastyczne i konkurencyjne. Mamy możliwość analizy procesów u producentów i proponujemy rozwiązania szyte pod konkretne potrzeby - dodał.

Obawy przed lękiem wobec automatyzacji i robotyzacji tonował także Paweł Stefański, prezes zarządu Balluff Sp. z o.o.

- Boimy się maszyn, bo znamy je od XVIII wieku kiedy były straszne. Dzisiaj to nowoczesne maszyny adaptują się do ludzi, a nie odwrotnie i wspomagają nas w każdym procesie, łącznie z analizą danych, zarządzaniem nie mówiąc o produkcji. Dzisiaj liderzy cyfryzacji stają się liderami produkcji. W przyszłości nie będzie już firm stricte produkcyjnych, będą firmy informatyczne, usługowe. Produkt zawsze będzie istotny, ale sposób zaspokajania potrzeb konsumenckich diametralnie się zmieni. Jeśli nie zrobimy zdecydowanego kroku w tę stronę, zostaniemy w tyle w porównaniu z naszymi sąsiadami, krajami bardziej rozwiniętymi - zaznaczył.

Bardziej ostrożny wobec wprowadzania automatycznych rozwiązań w oparciu o roboty był Jaromir Paszek, menedżer ds. kontraktów BPSC SA. Według niego główne wyzwanie dla firm polega obecnie na wytworzeniu wartości dodanej z milionów danych dostarczanych przez firmy IT.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • artmetic ekonsulting 2016-10-23 02:18:11

    Aplikacje mobilne dla przemysłu: artmetic.pl

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!