• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

FRSiH 2021: Porozmawiamy o żywności w świecie VUCA

"Żywność w świecie VUCA: trendy, rynek, prawo" - to tytuł debaty inauguracyjnej XIV Forum Rynku Spożywczego i Handlu w Warszawie, które odbędzie się 8 i 9 listopada w Hotelu Sheraton. Zapraszamy!
  • Autor: PP, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-10-2021, 08:02
FRSiH 2021: Porozmawiamy o żywności w świecie VUCA
Żywność w świecie VUCA: trendy, rynek, prawo - debata na FRSiH

VUCA - co oznacza?

Skrót VUCA pochodzi od angielskich słów oznaczających zmienność (volatility), niepewność (uncertainty), złożoność (complexity) i niejednoznaczność (ambiguity). To z resztą bardzo trafne określenia obecnego świata, tej "płynnej rzeczywistości", za którą nie sposób nadążyć. Wiedza ma coraz krótsze terminy ważności. Sposoby działania, które wczoraj zapewniały sukces, dziś mogą nawet zwiastować klęskę. Coraz trudniej oprzeć się przekonaniu, że im szybciej biegniemy, tym bardziej zostajemy w tyle.

Firmy spożywcze w świecie VUCA

VUCA w świecie spożywczym? Już od dawna mówiło się, że jeszcze kilkanaście lat temu trendy konsumenckie zmieniały się co dekadę, obecnie - ma to miejsce niemal o rok. A pandemia jeszcze przyspieszyła tę karuzelę. Już ubiegły rok pokazał, że nie można być zbyt pewnym przyszłości oraz trendów i niczego nie wolno planować „na sztywno”.

Polska branża spożywcza już nie raz pokazała, że potrafi brać sprawy w swoje ręce i zarządzać kryzysami i szybką zmianą, czyli odnaleźć się w burzliwej rzeczywistości określanej jako VUCA. Ale jakie wyzwania jeszcze przed właścicielami i menadżerami firm? Czy w ogóle można się do nich przygotować?

O tym m.in. porozmawiamy podczas sesji inauguracyjnej XIV Forum Rynku Spożywczego i Handlu w Warszawie, które odbędzie się 8 i 9 listopada w Hotelu Sheraton.

ZAREJESTRUJ SIĘ!

FRSIH 2021 - agenda

8 listopada 2021 r.
Inauguracja: Żywność w świecie VUCA: trendy, rynek, prawo | 8 listopada 2021 r. | 9.00-11.00 | 

Ekologicznie = ekonomicznie? Produkcja i produkty w zgodzie z naturą i zero waste
Które z pandemicznych trendów zostaną z nami na dłużej?
Czego nauczyła nas pandemia? Odrobione lekcje firm 
Krajowy Plan Odbudowy, Polski Ład i inne legislacyjne rozwiązania – jaki mają wpływ na biznes spożywczy?
Drożejące surowce i wyższe opłaty + Zielony Ład. Koniec epoki zwiększania wolumenów?
Opłata cukrowa, podatek od handlu, reklam i opakowań a rentowność firm 
Nowe opakowania. System kaucyjno-depozytowy rewolucją dla firm spożywczych

Eksportowa swoboda a polskie sukcesy. Pandemia okazją dla przygotowanych | 8 listopada 2021 r. | 11.30-13.00

Pandemia nie zahamowała apetytu eksporterów. Najbardziej perspektywiczne kierunki sprzedaży
Protekcjonistyczne zaczepki – skala problemu i oczekiwane reakcje polityków
Trzy kwartały o brexicie. Praca w erze ceł i nowych kosztów
Polskie regulacje a produkcja żywności za granicą. Podatki i opłaty wpłyną na konkurencyjność firm na rynku zewnętrznym?
USA, Azja, Afryka – eksportowy „dream” czy realne plany polskich eksporterów?

Biznes spożywczy 4.0 – zdolności produkcyjne do potęgi | 8 listopada 2021 r. | 11.30-13.00

Automatyzacja i robotyzacja – must have branży spożywczej
Niskie zużycie energii, odzysk chłodu/ciepła, biogaz, fotowoltaika – ekologiczne inwestycje w zakładach
Jak mądrze oszczędzać na ekologii?
Nowe zasady produkcji a zmiany w produktach i opakowaniach
Sztuczna inteligencja i digitalizacja w zakładach spożywczych
Nowe technologie dla nowych pracowników. Jak zmiany w zakładach przekładają się na potrzeby kadrowe firm?
Sprawniej, szybciej, wydajniej – rola logistyki wewnętrznej

Konsolidacja: Postpandemiczny rachunek zysków i strat | 8 listopada 2021 r. | 11.30-13.00

Czy dopiero 2022 przyniesie ożywienie w fuzjach i przejęciach?
Nieoczywiste przejęcia. Jakich ruchów nie spodziewa się rynek?
Gracze spoza UE zainteresowani polskim rynkiem żywności – dlaczego?
Polskie firmy a ekspansja zagraniczna – jakie kierunki? Wyzwania
Firmy rodzinne – kiedy nastąpi konsolidacyjny boom?

Cyrkularny świat, cyrkularny biznes, cyrkularny handel | 8 listopada 2021 r. | 13.30-15.00

Rozwój firm w duchu zrównoważonego rolnictwa: idee, modele, wyzwania
Społeczna odpowiedzialność w miejsce marketingu – nowa rola biznesu?
Proklimatycznie, zielono, prospołecznie – zmiana, która dzieje się dziś
Europejskie rolnictwo pod presją Zielonego Ładu. Jakich zmian (nie) spodziewają się firmy? Ile będzie kosztował?
Cyrkularny obieg: nowe podejście do zasobów, produktów i opakowań
Nowe przykazania: niemarnowanie żywności, wody i energii

Cyfrowa transformacja branży FMCG | 8 listopada 2021 r. | 13.30-15.00

Digital Company: zarządzanie, procesy biznesowe, rynek, produkt
Znaczenie informacji cyfrowej dla rozwoju firmy i rynku
Fabryka w trybie zdalnym. Nowe formy wsparcia produkcji 
Dane – nowe złoto. Jak umiejętnie z nich korzystać? 
Handlowe wyzwania _ wsparcie procesów sprzedaży

Mięso w sieci wyzwań | 8 listopada 2021 r. | 13.30-15.00

Drobiarstwo – kolejny zły rok. Krajobraz po pandemii i grypie ptaków
Zielony Ład, zakaz stosowania klatek – branża wobec ekowyzwań
Zmiany trendów konsumenckich a rynek mięsa. Rewolucja czy ewolucja?
Kontrola kosztów w branży mięsnej – klucz do sukcesu 

Innowacje = rozwój. Produkt skrojony na miarę postcovidowych czasów | 8 listopada 2021 r. | 15.30-16.45

Dział R&D – nowe serce zakładu spożywczego
Lokalnie, prosto z farmy, pod nazwiskiem – koniec z anonimowymi produktami
Specjalnie dla Ciebie – personalizacja produktów spożywczych
Kreowanie nowych produktów na nasyconym rynku. Polska scena start-upowa w branży spożywczej
Sprzedażowa moc z social mediów. Jak współpracować z influencerami?

Wyzwania dla branży alkoholowej | 8 listopada 2021 r. | 15.30-16.45

Co piją Polacy?
Siła tradycji i nowych zwyczajów
Sprzedaż alkoholu w zdigitalizowanym świecie
Wpływ podatków na rozwój branży

Żywność roślinna – nowe produkty, nowa konsumpcja | 8 listopada 2021 r. | 15.30-16.45

Odpowiedzialna konsumpcja, etyczne aspekty – co skłania konsumentów do sięgania po roślinne produkty?
Szybko, łatwo, zdrowo, roślinnie – czego oczekuje konsument?
Młodzi wizjonerzy kontra doświadczeni gracze w walce o roślinne podium
Rynek żywności roślinnej w sieci unijnych regulacji 
Gastronomia wylęgarnią i testerem roślinnych trendów 

19.00 Gala wręczenia nagród Food&Retail Awards oraz Certyfikatów Dobry Produkt 

9 listopada 2021 r. 
Inauguracja: Nowa przyszłość handlu | 9 listopada 2021 r. | 9.30-11.00

Handel w czasach gospodarki obiegu zamkniętego i zero waste
Czego oczekuje nowy konsument?
Sklep przyszłości potrzebny dziś
Oferta odporna na zmiany – żelazny asortyment, nowe kategorie 
Po pierwsze nie szkodzić – rozporządzenia a zdrowa działalność
Na podatkowym sygnale – nowe daniny i ich konsekwencje
Siódmy dzień tygodnia – czy jest realna szansa na powrót handlowych niedziel?

Power of e-Commerce | 9 listopada 2021 r. | 11.30-13.00 

Liderzy online’owej rewolucji
Kierunki zmian i trendy w e-commerce
Konsument 5.0 – nawyki zakupowe online
Cena kontra wygoda – na co postawią Polacy?
Zakupy dla siebie czy dla planety – wyzwania zero waste
Zielona transformacja w logistyce i opakowaniach
Dostawa jest królem, czyli jak wyprzedzić oczekiwania konsumentów
Dostawa w godzinę – ze sklepowej półki pod drzwi klienta, czyli dark stores debiutują

HoReCaTrendsTalks I część. Zwinne gastrobiznesy/Elastyczni dostawcy | 9 listopada 2021 r. | 11.30-13.00

Jak konstruować gastronomiczny biznes – odporny na zawirowania i kryzysy?
Nowe czasy, nowe trendy, nowe menu
„Paragony grozy” przez cały rok? Rosnące koszty zmieniają biznes gastronomiczny
Jakość, unikatowość, lokalność – jak pozyskać idealny surowiec?
Pracownik pilnie poszukiwany – kto chce pracować w HoReCa 

Formaty na fali – czy pandemia wykreowała nowych liderów handlu? | 9 listopada 2021 r. | 11.30-13.00

Dyskonty i supermarkety na fali, wszyscy liczący się gracze z ofertą omnichannel
Czy sklepy convenience nadal mogą liczyć na klientów impulsowych?
Gdzie teraz (nie) chodzi klient trafficowy?
Sklepy DIY rosną i przyspieszają rozwój e-commerce
Dyskonty non-food – lokalizacje poza centrami wyróżnikiem
Parki handlowe – wygodna i bezpieczna alternatywa dla dużych obiektów

Handel nowej ery, czyli RetailTech | 9 listopada 2021 r. | 13.30-15.00

Technologiczny blitzkrieg (automatyzacja, cyfryzacja, robotyzacja obsługi klienta)
Customer experience w cyfrowym świecie
Sztuczna inteligencja i big data zmieniają rynek 
Scentralizowane zarządzanie firmą, rozproszone dotarcie do konsumenta
Elektroniczna wymiana danych i obieg dokumentów, automatyzacja procesów
Sklep przyszłości – bezpieczny, dobrze zatowarowany, bezkontaktowy
Migracja do e-handlu B2B i B2C
Bezgotówkowo i cyfrowo – wpływ digitalizacji na płatności i rozliczenia

HoReCaTrendsTalks II część. Zwinne gastrobiznesy/Elastyczni dostawcy. Hyde Park HorecaTrendsTalks | 9 listopada 2021 r. | 13.30-15.00 

Gastronomia przenika się z produkcją żywności – restauracje w czasie pandemii zmieniły się w delikatesy
Boom na food delivery i dark kitchen
Rynek kawiarni w pandemii
Współpraca dostawca-gastronomia – razem przeciwko skutkom pandemii
Hyde Park HorecaTrendsTalks – cykl wypowiedzi osób z branży na bieżące tematy ze świata HoReCa

 WIĘCEJ NA WWW.FRSIH.PL.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!