Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

FRSiH: Wydajny łańcuch dostaw – między sprawdzoną strategią a innowacją - pełna relacja

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-10-2016, 08:06
Logistyka staje się kluczowym elementem łańcucha dostaw, który w coraz większym stopniu decyduje o satysfakcji konsumenta, efektywności kosztowej, ale także mocno wpływa na sprzedaż. Operatorzy, którzy odniosą sukces w budowaniu dobrych rozwiązań uzyskają przewagę na rynku, ponieważ biznesu związanego z logistyką będzie coraz więcej - mówili eksperci podczas sesji "Wydajny łańcuch dostaw – między sprawdzoną strategią a innowacją" na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.
FRSiH: Wydajny łańcuch dostaw – między sprawdzoną strategią a innowacją - pełna relacja
Prelegenci sesji tematycznej "Wydajny łańcuch dostaw – między sprawdzoną strategią a innowacją", fot. PTWP

Uczestnicy dyskusji byli zgodni, że wachlarz usług logistycznych ulega coraz większemu rozszerzeniu. To już nie tylko magazynowanie i transport, ale szeroko rozumiane usługi organizowane w ścisłej współpracy z klientem, nierzadko "szyte na miarę". Termin logistyka oznacza dziś dużo więcej niż jeszcze kilkanaście lat temu.

Maciej Madejak, Head of Business Development Poland w Grupie Goodman wskazał, że na rynku rośnie nie tylko zamożność, ale i świadomość klientów.

- Każdy klient wie dokładnie jak zbudować swój biznes oraz jak magazyn powinien wyglądać i funkcjonować. Dlatego podczas negocjacji wychodzą rzeczy, na których uczymy się zarówno my, jak i klient. Magazyny nie są już tak prostymi budynkami jak kiedyś. Sama instalacja urządzeń kontroli temperatury wymaga dużej wiedzy, technologii i nakładów kapitału. Dzisiejsza logistyka ma zupełnie inny charakter niż 10 lat temu. Dlatego jako deweloperzy musimy reagować zarówno jeśli chodzi o zmiany na rynku, jak i nowe produkty, które pojawiają się w krajach zachodnich. Wydaje się, że czeka nas także zmiana koncepcji centrów dystrybucyjnych, które zamiast na obrzeżach aglomeracji, będą wchodzić w miasto żeby skrócić czas dotarcia do klienta - dodał.

Najważniejszym trendem w budowie magazynów jest obecnie automatyzacja. Leszek Górski, szef sprzedaży w SSI-Schaefer zwrócił uwagę, że przedsiębiorcy często ulegają modzie na tego typu rozwiązania.

- Przedsiębiorcy często chcieliby popisać się przed konkurencją i zbudować magazyn automatyczny mimo braku takiej potrzeby. Tymczasem jeżeli nie ubierzemy zamierzeń w liczby i konkrety, to taka inwestycja nie ma sensu. Magazyn jest budowany jak garnitur na miarę, najlepiej pasuje na jedną osobę, a niekoniecznie na wiele.

Górski przyznaje jednak, że korzystanie z magazynu automatycznego ma swoje niezaprzeczalne zalety. 

-  System wymusza ograniczenia, które człowiek jest w stanie obejść, a maszyna nie i dzięki temu nie dopuszcza do niedociągnięć. Pracownik nie musi dotrzeć do palety, wyjmować jej i włożyć do samochodu. System automatyczny robi to za niego i to w sposób, który nie uszkadza palety. Magazyn to szybkość, uporządkowanie, uniknięcie strat. Klient to widzi i jest w stanie to docenić, bo dostaje towar jakiego oczekuje i wtedy kiedy chce. Obecnie apteki zamawiają towar w hurtowniach z wyprzedzeniem dwugodzinnym. Nie dostałyby go w takim czasie gdyby nie automatyzacja procesów. Jeśli klient ma mieć zawsze rację, to automatyzacja jest nieuchronna, bo tylko ona spełnia tak wyśrubowane oczekiwania - dodał.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!