Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

FRSiH2015: Forum Współpracy na Rzecz Rozwoju Eksportu. Strategie eksportowe – pełna relacja

Współpraca producentów żywności jest nie tylko potrzebna, ale wręcz konieczna do tego, żeby polski przemysł spożywczy rozwijał konkurencyjność w kraju i na rynkach zagranicznych. W ostatnich latach wiele się w tym obszarze zmieniło, ale wciąż jest jeszcze sporo do zrobienia - to główne wnioski płynące z debaty „Forum Współpracy na Rzecz Rozwoju Eksportu. Strategie eksportowe”, która odbyła się na VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

FRSiH2015: Forum Współpracy na Rzecz Rozwoju Eksportu. Strategie eksportowe – pełna relacja
Prelegenci panelu "Forum Współpracy na Rzecz Rozwoju Eksportu. Strategie eksportowe" (fot. Piotr Waniorek, zelaznastudio.pl)

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 06-11-2015, 21:21

Eksport polskiej żywności konsekwentnie rośnie. Zdaniem Andrzeja Kowalskiego, dyrektora Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej to najlepszy dowód na to, że firmy spożywcze ze sobą współpracują. – W zakresie współpracy przedsiębiorstw zostało zrobione w ostatnich latach bardzo wiele. Myślę, że widać coraz mniej wrogości a jeszcze niedawno mówiło się, że nic tak nie wyniszcza jak konkurencja polsko-polska. W tej chwili nastawienie się zmieniło, np. na targach międzynarodowych, gdzie poszczególne branże „wystawiają” wspólne stoiska; widać przynajmniej namiastkę jedności, jednak ciągle jest za mało wspólnego poszukiwania partnerów i współdziałania – komentował Andrzej Kowalski.

Podkreślił też, że nie można osiąść na laurach. - W dalszym ciągu nie jest w pełni wykorzystywany potencjał eksportowy. Mimo to, jestem optymistą i uważam, że postęp, który wykonaliśmy w ciągu ostatnich 25 lat nie miał miejsca w historii gospodarczej, pomijając taki kraj jak Chiny – zaznaczył dyrektor IERiGŻ. - 6-7 mld euro salda w eksporcie żywności jest wynikiem pozytywnym, jednak nie musimy się nim zadowalać – dodał.

Andrzej Szumowski, wiceprezes spółki Wyborowa, jak również przewodniczącym rady głównej Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy i prezes Stowarzyszenia Polska Wódka ubolewał, że mało jest produktów polskich na rynkach zagranicznych, które byłyby globalnie rozpowszechnione i postrzegane w sposób pozytywny. – Polska jest pierwszym rynkiem wódki w Unii Europejskiej i czwartym na świecie, po Rosji, Stanach Zjednoczonych i Ukrainie. Wódka narodziła się w Polsce, mamy pełne prawo do tego, żeby być z tego produktu dumnymi – podkreślił ekspert. Przekonywał, że warto jest skupić się na promocji tej kategorii.

- Marzy mi się, żeby polska wódka we wszystkich krajach była mocno rozpoznawalna. Powinniśmy szukać nowych rynków. Afryka jest bardzo perspektywicznym, niedocenianym rynkiem. Mam nadzieję, że przyszły rząd będzie wspierał nas w działaniach promocyjnych. Mamy produkt i jesteśmy z niego dumni. To produkt najwyższej jakości, wspierajmy go, promujmy, twórzmy synergię z innymi produktami spożywczymi – zachęcał Andrzej Szumowski. - Ważnym elementem promocji jest wykorzystanie Polonii, która docenia i zna polskie produkty. Polacy żyjąc w innych krajach tęsknią za krajowymi produktami stając się tym samym najlepszymi ambasadorami – dodał.

więcej informacji:

eksport żywności RSS ALERT    /    współpraca producentów żywności RSS ALERT    /    FRSiH2015 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!