• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

FRSiH2015: Forum Współpracy na Rzecz Rozwoju Eksportu. Strategie eksportowe – pełna relacja

Współpraca producentów żywności jest nie tylko potrzebna, ale wręcz konieczna do tego, żeby polski przemysł spożywczy rozwijał konkurencyjność w kraju i na rynkach zagranicznych. W ostatnich latach wiele się w tym obszarze zmieniło, ale wciąż jest jeszcze sporo do zrobienia - to główne wnioski płynące z debaty „Forum Współpracy na Rzecz Rozwoju Eksportu. Strategie eksportowe”, która odbyła się na VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2015, 21:21
FRSiH2015: Forum Współpracy na Rzecz Rozwoju Eksportu. Strategie eksportowe – pełna relacja
Prelegenci panelu "Forum Współpracy na Rzecz Rozwoju Eksportu. Strategie eksportowe" (fot. Piotr Waniorek, zelaznastudio.pl)

Eksport polskiej żywności konsekwentnie rośnie. Zdaniem Andrzeja Kowalskiego, dyrektora Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej to najlepszy dowód na to, że firmy spożywcze ze sobą współpracują. – W zakresie współpracy przedsiębiorstw zostało zrobione w ostatnich latach bardzo wiele. Myślę, że widać coraz mniej wrogości a jeszcze niedawno mówiło się, że nic tak nie wyniszcza jak konkurencja polsko-polska. W tej chwili nastawienie się zmieniło, np. na targach międzynarodowych, gdzie poszczególne branże „wystawiają” wspólne stoiska; widać przynajmniej namiastkę jedności, jednak ciągle jest za mało wspólnego poszukiwania partnerów i współdziałania – komentował Andrzej Kowalski.

Podkreślił też, że nie można osiąść na laurach. - W dalszym ciągu nie jest w pełni wykorzystywany potencjał eksportowy. Mimo to, jestem optymistą i uważam, że postęp, który wykonaliśmy w ciągu ostatnich 25 lat nie miał miejsca w historii gospodarczej, pomijając taki kraj jak Chiny – zaznaczył dyrektor IERiGŻ. - 6-7 mld euro salda w eksporcie żywności jest wynikiem pozytywnym, jednak nie musimy się nim zadowalać – dodał.

Andrzej Szumowski, wiceprezes spółki Wyborowa, jak również przewodniczącym rady głównej Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy i prezes Stowarzyszenia Polska Wódka ubolewał, że mało jest produktów polskich na rynkach zagranicznych, które byłyby globalnie rozpowszechnione i postrzegane w sposób pozytywny. – Polska jest pierwszym rynkiem wódki w Unii Europejskiej i czwartym na świecie, po Rosji, Stanach Zjednoczonych i Ukrainie. Wódka narodziła się w Polsce, mamy pełne prawo do tego, żeby być z tego produktu dumnymi – podkreślił ekspert. Przekonywał, że warto jest skupić się na promocji tej kategorii.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!