Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Gantner: Nie wykorzystujemy potencjału eksportowego małych i średnich firm

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-07-2017, 14:19
- Duże firmy dają sobie radę z eksportem. Są wystarczająco duże żeby mieć dostęp do dobrych kredytów, prawników, zabezpieczeń i otwierać biura handlowe na całym świecie. Moim zdaniem problem leży w niewykorzystaniu potencjału średnich i małych firm - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Gantner: Nie wykorzystujemy potencjału eksportowego małych i średnich firm
Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej federacji Producentów Żywności, fot. PFPŻ

Andrzej Gantner jest zdania, że rozwiązania proinwestycyjne oraz polityka fiskalna i kredytowa powinny sprzyjać zarówno integracji poziomej, jak i pionowej.

- To zwiększy efektywność wykorzystywanych środków, a zmniejszy zabójczą dla wielu firm cenową konkurencję polsko-polską. Tak działają producenci w innych krajach. Na ostatnich targach World Food jedno z największych stoisk należało do organizacji włoskich producentów żywności tradycyjnej, która posiada biura handlowe w sześciu regionach świata i budżet znacząco wyższy niż wszystkie polskie fundusze promocyjne ze wszystkich branż. U nas coś nie do pomyślenia - mówi.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kubanek 2017-07-28 08:55:48

    Niestety w Polsce barierą jest prywata i dbanie o wyłącznie własny czubek nosa. Od dawien dawna mówię, że bez radykalnej zmiany mentalności nie ma co myśleć o budowaniu normalności w tym kraju, szczególnie w zakresie współpracy w sektorze rolno-spożywcznym. Tylko radykalna zmiana w podejściu do współpracy, tj. postawienie na kooperatywy i spółdzielczość pozwoli nam na konkurowanie z zagranicą. Podam przykład tylko lokalny przykład, Cebularz Lubelski ma certyfikat ChOG a jedynie kilka piekarni go posiada. Reszta robi jak chce, tzn. do bani, bo wiem jak powinien smakować dobry produkt tego typu, a bardzo trudno jest trafić, taki \"akuratny\". I akurat te, które mają ten durny unijny wymysł, są w sam raz. Wniosek taki, że lepiej schować własne ego producenta do kieszeni i skupić się na zadowoleniu klientów, a nie ich oszukiwaniu.

    Odpowiedz
  • Obserwator 2017-07-30 11:04:17

    Wspierać lokalnych liderów zmian, zdolnych do tworzenia takich projektów. Niestety aktualny PROW nie wykorzystał tej szansy. Działanie Współpraca jest karykaturą tego co można było zrobić. Nie jestem zwolennikiem spiskowej teorii, pozostaje problem kompetencji.

    Odpowiedz
  • Janek 2017-07-31 09:17:59

    Wartość sprzedaży szynki Parma to kilka mld PLN, produkowanej przez wiele małych firm. Ale Polacy tak nie potrafią.

    Odpowiedz
  • Rafalski 2017-07-31 17:27:42

    Współpraca - działanie wspierające rozwój grup operacyjnych na rzecz innowacji, w Polsce nie nadaje się dla takich inicjatyw niestety.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!