Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Gantner, PFPŻ: Podatek od reklam negatywnie wpłynie na firmy spożywcze

Składka z tytułu reklamy negatywnie wpłynie na działalność firm spożywczych poprzez nieuniknioną podwyżkę cen czasów i powierzchni reklamowych. Dla sektora produkcji żywności, który boryka się ze skutkami kryzysu wywołanego przez COVID-19 oraz wprowadzonymi w roku 2021 dodatkowymi opłatami, w tym opłatą cukrową obejmującą branżę napojową, dalszy wzrost kosztów funkcjonowania jest niezrozumiały i nieakceptowalny - mówi Andrzej Gantner, wiceprezes zarządu, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Gantner, PFPŻ: Podatek od reklam negatywnie wpłynie na firmy spożywcze
Andrzej Gantner, dyrektor generalny i wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności, fot. PTWP

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 15-02-2021, 16:00

Na początku lutego Ministerstwo Finansów przedstawiło projekt nowej ustawy, z którego wynika, że nowy podatek od reklam ma przynosić państwu ok. 800 mln zł w skali roku, a środki te mają pomóc w zwalczaniu skutków pandemii koronawirusa. Nowa ustawa powinna wejść w życie z początkiem lipca 2021 r. Stawka składki od reklamy wyniesie w Polsce 5 proc. i obejmie m.in. międzynarodowe koncerny cyfrowe. Zgodnie z obecną wersją projektu, składka będzie dotyczyć reklam konwencjonalnych i internetowych.

Polska Federacja Producentów Żywności (PFPŻ) uważa, że składka z tytułu reklam negatywnie wpłynie na działalność firm spożywczych poprzez nieuniknioną podwyżkę cen czasów i powierzchni reklamowych. Ponadto, jak tłumaczy Andrzej Gantner, ustawa wspiera marki własne dyskontów i uderza w markowych producentów oraz dyskryminuje branżę napojową, ponieważ podatek od reklamy jest w przypadku tej branży wyższy niż dla innych sektorów. Dodatkowo branża napojowa odprowadza od stycznia 2021 roku w ramach nowego podatku, czyli opłaty cukrowej, dziesiątki milionów złotych. Dlatego Polska Federacja Producentów Żywności apeluje o całkowite zaprzestanie dalszych prac nad projektem przedmiotowej ustawy.

Andrzej Gantner, wiceprezes zarządu, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności wystosował w tej sprawie oficjalne pismo do Jana Sarnowskiego, Podsekretarza Stanu oraz Piotra Patkowskiego, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Finansów.

Oto treść pisma:

"Działając w imieniu Polskiej Federacji Producentów Żywności Związek Pracodawców z siedzibą w Warszawie, uprzejmie informuję, iż projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów, dalej jako: „projekt ustawy”, (nr w Wykazie RM: UD182) wprowadzający nową opłatę, noszącą znamiona podatku, negatywnie wpłynie na działalność przedsiębiorstw branży spożywczej poprzez nieuniknioną podwyżkę cen czasów i powierzchni reklamowych. Dla sektora produkcji żywności, który boryka się ze skutkami kryzysu wywołanego przez COVID-19, oraz wprowadzonymi w roku 2021 dodatkowymi opłatami w tym opłatą cukrową obejmującą branżę napojową, dalszy wzrost kosztów funkcjonowania jest niezrozumiały i nieakceptowalny. Wobec powyższego postulujemy o zaprzestanie dalszych prac nad projektem ustawy jako znacząco pogarszającym warunki finansowe i rynkowe funkcjonowania przedsiębiorstw sektora produkcji i przetwórstwa żywności.  

więcej informacji:

podatek od reklam RSS ALERT    /    Andrzej Gantner RSS ALERT    /    PFPŻ RSS ALERT    /    Polska Federacja Producentów Żywności RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT    /    firmy spożywcze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 110.249.208.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!