Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Geotrans w ramach nowej strategii chce uruchomić centrum B+R, w 2021 r. wejść na główny parkiet giełdy

Geotrans, w ramach opublikowanych założeń strategii rozwoju na lata 2020-2024, podzielonych na dwa etapy, zakłada zwiększenie potencjału portfela decyzji administracyjnych na zagospodarowywanie odpadów z obecnych 350 tys. ton do 2.000 tys. ton. Jednym z filarów rozwoju będzie pozyskanie własnych instalacji do przetwarzania i zagospodarowania odpadów oraz uruchomienie centrum B+R. Spółka w 2021 roku planuje też przenieść notowania z NewConnect na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych.

Geotrans w ramach nowej strategii chce uruchomić centrum B+R, w 2021 r. wejść na główny parkiet giełdy
Przemysław Weremczuk, prezes Geotransu. fot. spółka

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 13-08-2020, 09:53

-  Oczekujemy, że w efekcie realizacji strategii zwiększenia potencjału portfela posiadanych decyzji na zagospodarowanie odpadów z obecnych 350 tys. ton, do 2 000 tys. ton. Będzie to możliwie m.in. za sprawą pozyskania kilku nowych instalacji do przetwarzania i zagospodarowania odpadów - z czego pierwsza zostanie oddana do użytku w 2021 r. - dzięki którym zamierzamy systematycznie poszarzeć portfolio o nowe linie biznesowe przetwarzania i zagospodarowania nieczystości. Ponadto planujemy otworzyć własne centrum B+R - mówi Przemysław Weremczuk, prezes Geotransu.

- Uważamy, że zaproponowane kierunki rozwoju pozwolą nam znacząco zwiększyć skalę działania. Do 2022 r. zakładamy osiągniecie wartości EBITDA, stanowiącej - co najmniej - trzykrotność wyniku z 2019 r., kiedy wypracowaliśmy 9,1 mln zł - dodaje .

 Efektem realizacji I etapu strategii ma być osiągnięcie do 2022 r. wartości EBITDA (zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację), stanowiącego co najmniej trzykrotność rezultatu z 2019 r., kiedy spółka wypracowała 9,1 mln zł. Firma będzie dalej wypłacać dywidendę oraz skupować akcje własne.

W związku z planowanymi wydatkami inwestycyjnymi, szacowanymi w I etapie realizacji strategii na ok. 30 mln zł, spółka planuje pozyskać kapitał z emisji do 500 tys. akcji na rynku NewConnect. Czołowy przedstawiciel krajowej branży zagospodarowania odpadów poprocesowych planuje przejście na główny parkiet GPW w 2021 r.

Założenia strategiczne na lata 2020-2024 opierają się na czterech fundamentach:

·         Zwiększeniu potencjału portfela decyzji administracyjnych na zagospodarowanie odpadów

·         Pozyskaniu własnych instalacji do przetwarzania i zagospodarowania odpadów – nowe linie biznesowe i solidne podstawy do dalszego wzrostu

·         Zwiększeniu skali biznesu w dotychczasowych segmentach

·         Zagospodarowaniu składowisk zrekultywowanych – farmy fotowoltaiczne i biomasa

Docelowe 2 000 tys. ton, to potencjalna możliwość zagospodarowania odpadów na przestrzeni dziesięciu lat.

Na terenie nowych instalacji umieszczone zostaną zakłady przetwarzania oraz zagospodarowania odpadów biologicznych (produkcja polepszacza glebowego/nawozów) oraz parki recyklingowe. Zwiększenie możliwości operacyjnych spółki poprzez pozyskanie nowych instalacji pozwoli również na wejście w segment transgranicznego transportu odpadów celem maksymalizacji marży.

więcej informacji:

Geotrans RSS ALERT    /    ochrona środowiska RSS ALERT    /    gospodarka odpadami RSS ALERT    /    odpady RSS ALERT    /    Przemysław Weremczuk RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.94.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!