Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Globalizacja przemysłu spożywczego a bezpieczeństwo żywności

- W ostatnich latach znacznie rozwinął się światowy rynek dań gotowych i mrożonek, co wynika z globalizacji przemysłu spożywczego. Konsekwencją globalizacji jest jednak coraz bardziej złożony łańcuch dostaw żywności. W obliczu niedawnych afer dotyczących naruszenia bezpieczeństwa żywności jej producenci na całym świecie muszą stawiać czoło problemom z zaufaniem konsumentów – mówi Chirag Sheth, Globalny Kierownik ds. Marketingu dla produktów do przemysłu spożywczego w firmie Videojet Technologies.

Globalizacja przemysłu spożywczego a bezpieczeństwo żywności
fot. materiały prasowe Videojet Technologies

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 08-04-2016, 10:20

Jak tłumaczy Chirag Sheth, pojawiające się w ostatnich latach regionalne kryzysy bezpieczeństwa żywności, takie jak afera dotycząca koniny w Unii Europejskiej, ptasia grypa we wschodniej Azji czy niepokoje związane z napromieniowaniem w efekcie katastrofy w japońskiej elektrowni jądrowej Fukushima, nie były bez znaczenia dla zaufania, jakie konsumenci pokładają w produktach kupowanych w lokalnych sklepach. Z powodu takich problemów producenci dań gotowych i mrożonek — produktów nacechowanych znaczną złożonością i zawierających dużo surowców — są szczególnie zmuszeni do identyfikacji pochodzenia wszystkich materiałów używanych na liniach produkcyjnych w celu zapewnienia optymalnego poziomu bezpieczeństwa i jakości wyrobów.

- Identyfikacja przy użyciu odpowiedniej technologii i systemów monitorowania danych to jeden z najważniejszych sposobów, z jakich producenci mogą korzystać, aby radzić sobie z opisanymi wyzwaniami. Rozwiązania te pozwalają dokładnie poznać pochodzenie wszystkich surowców używanych do produkcji wyrobów. Informacje te nie ograniczają się tylko do miejsca pochodzenia składników, ale także wskazują sposób uprawy lub hodowli, np. czy używano metod organicznych lub jakich standardów hodowli przestrzegano przy produkcji mięsa i produktów zwierzęcych – tłumaczy ekspert.

Dodaje, że znajomość i prezentowanie takich informacji ma istotne znaczenie dla przekonania zainteresowanych konsumentów, że kupowane wyroby są naprawdę organiczne lub pochodzą z certyfikowanych gospodarstw w określonym kraju. Ponadto dane te sprzyjają zapewnieniu bezpieczeństwa wyrobów przez potwierdzenie należytej staranności przed organami nadzoru w razie wycofania produktu z rynku oraz przez udowodnienie, że stosowano wszelkie możliwe środki w celu ograniczenia do minimum ryzyka dla konsumentów.

- Korzyści związane z reputacją marki to jednak nie wszystko. Zgodnie z prawem na producentach żywności spoczywa obowiązek spełniania surowych wymagań dotyczących identyfikacji w celu zapewnienia zgodności z międzynarodowymi przepisami bezpieczeństwa żywności. Przepisy ogólne prawa żywnościowego w Unii Europejskiej, uchwalona niedawno ustawa o modernizacji bezpieczeństwa żywności w Stanach Zjednoczonych oraz przepisy dotyczące bezpieczeństwa żywności w Chinach przewidują wdrożenie rozwiązań ułatwiających identyfikację. Spełnienie wymagań określonych w tych przepisach to dla międzynarodowych producentów warunek zachowania dostępu do tych lukratywnych rynków – komentuje Chirag Sheth.

więcej informacji:

Videojet Technologies RSS ALERT    /    bezpieczeństwo żywności RSS ALERT    /    globalizacja RSS ALERT    /    produkcja żywności RSS ALERT    /    przemysł spożywczy RSS ALERT    /    Chirag Sheth RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.252.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!