• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

GLS realizuje nową strategię

Grupa GLS zapowiada, że jej celem jest bycie europejskim liderem branży KEP. Ma w tym pomóc kompleksowa strategia „Accelerate GLS”, która już jest realizowana we wszystkich krajowych spółkach całej firmy.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz
  • Data: 20-05-2021, 13:10
GLS realizuje nową strategię
GLS realizuje nową strategię
  • Strategia opiera się na ośmiu elementach i ma kompleksowy charakter. Wyznacza cele w kluczowych obszarach, od rozwoju usług, poprzez cyfryzację i rozbudowę infrastruktury, po rozwiązania ekologiczne.
  • GLS zapowiada dalsze usprawnianie dostaw transgranicznych. Firma ma pod tym względem bardzo duży potencjał.
  • Wdrożenie strategii Accelerate oznacza sukcesywną realizację szeregu inwestycji w „twardą” infrastrukturę. Będą koncentrować się na hubach, centrach logistycznych i filiach.

Nowa strategia dotyczy wszystkich spółek krajowych w międzynarodowej sieci GLS i będzie przez nie realizowana równocześnie, w spójny sposób, choć z uwzględnieniem potrzeb rynków lokalnych. Dlaczego firma przyjęła nową strategię? Jakie główne cele jej przyświecają?

– Potrzebujemy jej przede wszystkim z dwóch powodów: aby lepiej dostosować się do zmieniającej się sytuacji na rynku oraz by jeszcze efektywniej wykorzystać nasz potencjał. Mamy mocną pozycję rynkową, ale chcemy zostać liderem branży. Przyśpieszamy: stąd sugestywna i jednoznaczna nazwa naszej strategii – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland.

Znaczenie klienta

Strategia opiera się na ośmiu elementach i ma kompleksowy charakter. Wyznacza cele w kluczowych obszarach, od rozwoju usług, poprzez cyfryzację i rozbudowę infrastruktury, po rozwiązania ekologiczne.

– Filarem naszych działań jest przekonanie, że w centrum uwagi zawsze powinien być klient. To oznacza, że chcemy być blisko rynku, uważnie wsłuchiwać się w jego oczekiwania i potrzeby. Nasz atut polega na tym, że potrafimy szybko reagować na zmiany – wyjaśnia Tomek Zwiercan.

Podkreśla, że bardzo ważnym punktem strategii GLS jest konsekwentny rozwój oferty B2C, co jest oczywiście związane z szybkim wzrostem wolumenu przesyłek do klientów indywidualnych. Udział segmentu B2C w obrotach firmy rośnie i, zgodnie z prognozami, nadal będzie rósł w szybkim tempie, również po zakończeniu pandemii.

– Wynika z tego konieczność stałego udoskonalania logistyki ostatniej mili tak, by wachlarz usług i form dostawy odpowiadał realnym oczekiwaniom zarówno sklepów internetowych, jak i odbiorców. Szybkość realizacji usługi i łatwość korzystania z niej mają dziś kluczowe znaczenie z punktu widzenia klientów – zauważa Tomek Zwiercan.

Równocześnie firma zakłada utrzymanie silnej pozycji w segmencie B2B, rozwój usług w tym obszarze i poszerzanie grona klientów.

Dostawy transgraniczne

GLS zapowiada też dalsze usprawnianie dostaw transgranicznych. Firma ma pod tym względem bardzo duży potencjał, ponieważ jej działalność obejmuje prawie wszystkie kraje europejskie, a także osiem stanów wzdłuż całego zachodniego wybrzeża USA. GLS dysponuje dzięki temu rozbudowaną i spójną siecią międzynarodową, w ramach której dostarcza do 6 milionów paczek dziennie.

Istotnym punktem strategii jest również jakość obsługi klientów. GLS stawia tu na praktyczne udoskonalanie standardu usług i ich niezawodną realizację, również w szczytach paczkowych czy sytuacjach nadzwyczajnych i nieprzewidywalnych, jak pandemia.

Operator zdecydowanie stawia też na digitalizację. – Systematycznie wprowadzamy zaawansowane narzędzia cyfrowe, pozwalające optymalizować procesy logistyczne. Zwiększamy w ten sposób sprawność i elastyczność naszej sieci operacyjnej, wdrażamy coraz lepsze formy komunikacji interaktywnej z odbiorcami i poszerzamy zakres dostępnych funkcjonalności. Korzystają na tym nasi klienci i partnerzy – podkreśla Tomek Zwiercan.

Środowisko w centrum

W ubiegłym roku GLS Poland uzyskał certyfikat Great Place to Work. Jest przyznawany na podstawie badania niezależnego i anonimowego. Te same standardy i pytania obowiązują na całym świecie (certyfikat Great Place to Work funkcjonuje w kilkudziesięciu krajach). W sumie 72% pracowników GLS Poland uznaje, że firma jest świetnym miejscem do pracy (dla porównania: średnia ogólnopolska to 48%).

Inwestowanie w rozwój talentów to również jeden z kluczowych punktów nowej strategii firmy.

– Stawiamy na ciągły rozwój naszych kompetencji, wsparcia zawodowego i jakości pracy. Zdajemy sobie sprawę, że ludzie budują potencjał firmy i stanowią jej najważniejszy kapitał – zaznacza Tomek Zwiercan.

Ważnym elementem strategii jest również wsparcie projektów wpisujących się w ideę zrównoważonego rozwoju. Grupa GLS już od 2008 roku konsekwentnie wdraża inicjatywę Think Green.

– Dzisiaj jest to już dojrzały i kompleksowy program, realizowany w każdym aspekcie naszej działalności. Zaangażowanie w działania proekologiczne, coraz bardziej kluczowe i oczekiwane przez naszych klientów i kontrahentów, warto postrzegać jako proces i długofalową inwestycję, która przyniesie wymierne korzyści dla środowiska oraz otoczenia społecznego, ale także wzmocni firmę. Ekologia jest jednym z naszych priorytetów – mówi Tomek Zwiercan.

GLS zakłada, że usługi, flota i infrastruktura firmy będą jeszcze przyjaźniejsze dla środowiska. Firma w najbliższym czasie będzie rozwijała obecne rozwiązania pozytywnie wpływające na ekologię. W planach ma również wdrażanie nowych.

Z myślą o dostawie na tzw. ostatniej mili GLS w całej Europie prowadzi także testy różnego rodzaju pojazdów zero- lub niskoemisyjnych. W kilkunastu miastach europejskich sprawdza możliwości alternatywnych pojazdów – rowerów, w tym z elektrycznym wspomaganiem, i małych pojazdów elektrycznych, jak e-skutery.

Dodajmy, że w ubiegłym roku, już po raz drugi, Grupa GLS uzyskała srebrny status w prestiżowym ratingu EcoVadis, oceniającym działania i praktyki dostawców w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest stosowany w 150 krajach na całym świecie. Bierze pod uwagę kwestie związane ze środowiskiem i ekologią, wymiar społeczny, w tym warunki pracy w firmie, zasady etyczne oraz charakter łańcucha dostaw.

Ocena opiera się na międzynarodowych standardach takich jak: Dziesięć Zasad ONZ Global Compact, konwencje Międzynarodowej Organizacji Pracy (ILO), standardy Global Reporting Initiative (GRI), norma ISO 26000, plan działania CERES oraz Wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka.

Firma uzyskała wysokie wyniki za rozwiązania proekologiczne oraz zaangażowanie w kwestie społeczne. W branży logistycznej GLS znalazł się wśród 10% najlepszych firm, a pod względem rozwiązań ekologicznych nawet wśród 7% czołowych organizacji.

Inwestycje, inwestycje

GLS systematycznie rozbudowuje swoją infrastrukturę bazową. W tej chwili dysponuje już siecią ponad 40 filii w całej Polsce.

– Wdrożenie strategii Accelerate oznacza sukcesywną realizację szeregu inwestycji w „twardą” infrastrukturę. Będą koncentrować się na hubach, centrach logistycznych i filiach. Pozwoli to zwiększyć przepustowość obiektów i stale poprawiać elastyczność całej sieci. Stawiamy na stopniowy, stabilny i konsekwentny rozwój – podsumowuje dyrektor zarządzający GLS Poland.

Nowa strategia GLS weszła już w fazę realizacji.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!