Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Grupa Colian: Redukcja dodatków z żywności to czasochłonna i kosztowna inwestycja

Konsumenci coraz większą wagę przywiązują do zdrowego trybu życia, co przełożyło się na zmniejszenie tolerancji do produktów niskiej jakości oraz rosnącą świadomość w zakresie naturalności ich składu. Oczekują produktów bez dodatków do żywności, jednocześnie nie chcą pogodzić się z utratą korzyści, jakie zapewniają - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Andrzej Antczak, technolog Grupy Colian.

Grupa Colian: Redukcja dodatków z żywności to czasochłonna i kosztowna inwestycja
fot. Fotolia

Autor: PM, portalspozywczy.pl
Data: 17-12-2013, 13:33

Jak dodaje, najlepiej gdyby produkty niezmiennie charakteryzowały się świeżością, atrakcyjnym wyglądem oraz znakomitymi właściwościami organoleptycznymi, przy zachowaniu długiego okresu trwałości. - Ponadto konsumenci wymagają zachowania umiarkowanych cen żywności, bez względu na to czy zostały zastosowane w nich dodatki do żywności, czy też nie - mówi Andrzej Antczak.

Naturalność i mniejsza liczba substancji dodatkowych w wyrobach spożywczych są coraz bardziej cenione przez klientów, nie tylko polskich. Zdaniem technologa Grupy Colian, trend ten wspierany jest rozwojem nowych technologii produkcji i większą dostępnością na rynku naturalnych oraz mało przetworzonych surowców.

- Mając na uwadze potrzeby i oczekiwania konsumentów, w naszych produktach staramy się stosować najwyższej jakości naturalne składniki. W słodyczach położyliśmy nacisk na stosowanie barwników pochodzenia naturalnego oraz aromatów naturalnych. Marka Hellena oferuje produkty najwyższej jakości i bez sztucznych słodzików, a w 2012 roku dodatkowo wprowadziła do oferty napoje niegazowane bez konserwantów. Są produkowane na linii aseptycznej, czyli linii produkcyjnej, której elementy, mające kontakt z produktem są sterylne. Ponadto zmieniliśmy receptury mieszanek przyprawowych Appetita. Produkty marki Appetita posiadają naturalne receptury, bez sztucznych dodatków i konserwantów, w tym glutaminianu sodu - tłumaczy Andrzej Antczak.

Jego zdaniem, eliminacja dodatków z żywności jest operacją trudną i nie we wszystkich sytuacjach możliwą do przeprowadzenia za pomocą prostych zmian np. w recepturach.

- W większości wyrobów proste metody zostały już wykorzystane. Trzeba w tym miejscu podkreślić cele, jakie w przeszłości przyświecały stosowaniu dodatków - osiągniecie pożądanych przez konsumentów cech żywności oraz zwiększenie dostępności produktów spożywczych. Chcąc zachować pozytywne i oczekiwane właściwości produktów żywnościowych, w tej chwili konieczne jest inwestowanie w nowe metody produkcji oraz technologie, pozwalające na rezygnację np. z substancji konserwujących czy innych dodatków. To czasochłonne i kosztowne inwestycje. Wiążą się m.in. z analizą składu produktów, szukaniem naturalnych zamienników, nowych surowców i dostawców, a także zmianami na liniach produkcyjnych. Eliminowanie dodatków wpływa na podniesienie kosztów wytworzenia, a w dalszej konsekwencji przekłada się na ceny finalne dla konsumentów - komentuje technolog Grupy Colian.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

więcej informacji:

Andrzej Antczak RSS ALERT    /    Colian RSS ALERT    /    Appetita RSS ALERT    /    Hellena RSS ALERT    /    dodatki RSS ALERT    /    dodatki do żywności  RSS ALERT    /    glutaminian sodu RSS ALERT    /    barwniki RSS ALERT    /    witaminy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.193.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!