Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Grupa Impel zwiększa przychody o 12,5 proc. i umacnia pozycję rynkową

Grupa Impel osiągnęła po trzech kwartałach 2011 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 910 mln zł, co oznacza wzrost o 12,5 proc., zysk operacyjny w wysokości 45 mln zł. Zysk netto wyniósł 56,4 mln zł i zwiększył się o 23,8 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku dzięki aktywie z tytułu podatku odroczonego.

Grupa Impel zwiększa przychody o 12,5 proc. i umacnia pozycję rynkową
Wojciech Rembikowski. wiceprezes Impel SA

Autor: PM, portalspozywczy.pl
Data: 09-11-2011, 12:53

Analiza wyników finansowych w podziale na jednostki biznesowe (segmenty), pokazuje, że zarówno pod względem osiągniętych przychodów, jak i rentowności, po trzech kwartałach dominują: Obsługa Nieruchomości (usługi sprzątania i zarządzania nieruchomościami) oraz Ochrona. Pierwsza z nich uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 453 mln zł i jest niekwestionowanym liderem. Natomiast w przypadku Ochrony przychody wyniosły 303 mln zł. Trzecia jednostka biznesowa - Dystrybucja (w jej skład wchodzi m.in. catering) osiągnęła przychody na poziomie 154 mln zł, zwiększając je rekordowo o 32 mln zł, czyli o ponad 26 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2010.

W samym III kwartale grupa Impel osiągnęła 316,95 mln zł przychodów ze sprzedaży, 18,74 mln zł zysku operacyjnego oraz 13,36 mln zł zysku netto.

Zdaniem zarządu, przychody grupy za rok 2011 mogą przekroczyć 1,2 mld zł.

- Rynek i konkurencja wymuszają coraz większą efektywność świadczonych usług. Jednym z rozwiązań, które wdrażamy jest pozyskiwanie atrakcyjnych cenowo produktów i środków do realizacji usług na rynkach azjatyckich. W ten sposób osiągamy kompromis pomiędzy ceną a jakością z korzyścią dla naszych klientów. Z powodzeniem udaje nam się łączyć wzrost organiczny z intensywnymi działaniami akwizycyjnymi. Dobre wyniki stanowią dla nas podstawę dla poszukiwania nowych, dobrych pomysłów - mówi Wojciech Rembikowski, wiceprezes Impel SA.

Jak podkreślił, spółka prowadzi w tej chwili kilka rozmów akwizycyjnych z mniejszymi firmami, których koszt zakupu nie przekroczyłby kilkunastu milionów złotych. Pierwsza umowa może zostać podpisana na przełomie 2011/12 roku.

Wojciech Rembikowski zaznaczył także, że spółka konsekwentnie realizuje strategię umacniania pozycji rynkowej. W ostatnich miesiącach wzrósł udział w rynku pracy tymczasowej - głównie dzięki dostarczeniu kilku tysięcy pracowników dla Krajowej Spółki Cukrowej, która realizowała tegoroczną kampanię cukrowniczą. Impel ma plany pozyskania kolejnych tak znaczących klientów.

Spółka wzmacnia też pozycje w cross sellingu, czyli świadczeniu dla jednego podmiotu kompleksowych usług porządkowo-czystościowych, ochrony mienia, obsługi technicznej oraz cateringowych. Ponadto Impel poszukuje nisz rynkowych. W najbliższym czasie wejdzie w nową branżę związaną z ochroną środowiska - na dużą skalę.

Na przełomie 2011/2012 Grupa Impel planuje wyodrębnienie zorganizowanej części przedsiębiorstwa i wprowadzenie na giełdę spółki deweloperskiej Vantage Development.

Impel obsługuje ok. 4 tys. przedsiębiorstw na terenie całego kraju. Zarządza pracą ponad 40 tys. osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wojciech Rembikowski RSS ALERT    /    Impel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.159.130
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!