Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miał w tym okresie wzrost cen towarów i usług w zakresie rekreacji i kultury (o 1,7% ), transportu (o 0,9%) oraz wyższe ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 0,8%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,14 p. proc., 0,08 p. pro c. i 0,05 p. proc.

W marcu br. wzrosły ceny żywności (o 0,2% wobec spadku o 0,2 % w lutym br.). Najbardziej podrożały warzywa (o 2,5%). Więcej niż przed miesiącem płacono za mięso (przeciętnie o 0,5%, w tym za drób - o 3,6%, przy spadku cen mięsa wołowego -o 0,4%, a wędlin i mięsa wieprzowego - po 0,2%).

Nieznacznie podrożały przetwory młynarskie(o 0,1%). Niższe niż przed miesiącem były natomiast ceny owoców (1,7%), cukru (o 0,8%)oraz tłuszczów roślinnych i zwierzęcych (po 0,6%).

Mniej niż w lutym br. konsumenci płacili także za artykuły w grupie „mleko, sery i jaja" (przeciętnie o 0,4%, w tym jaja potaniały o 1,9%, sery - o 0,3%, a mleko - o 0,2%) i pieczywo (o 0,3%). W marcu br. ceny napojów bezalkoholowych utrzymały się przeciętnie na poziomie notowanym w poprzednim miesiącu. Podrożały soki (o 0,6%), herbata (o 0,5%), wody mineralne lub źródlane (o 0,1%). Spadły ceny kawy (o 0,5%). Za wyroby tytoniowe należało zapłacić o 2,2 % więcej niż w poprzednim miesiącu.