Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

GUS: Konsumenci nie zmienili nastrojów

W kwietniu br., podobnie jak w marcu, nie zanotowano istotniejszych zmian w tendencjach nastrojów konsumenckich społeczeństwa - poinformował we wtorek Główny Urząd Statystyczny.


Autor: PAP
Data: 24-04-2012, 14:49

"Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, w kwietniu 2012 r. nie zmienił się w stosunku do poprzedniego miesiąca i utrzymał na poziomie -30,3 pkt proc. Poziom tego wskaźnika jest niższy o 3,5 pkt proc. od wyniku z kwietnia poprzedniego roku" - napisano w komunikacie GUS.

"Na utrzymanie się w kwietniu 2012 r. wartości bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej na poziomie podobnym jak poprzednim miesiącu wpłynęły przede wszystkim lepsze oceny obecnego dokonywania ważnych zakupów dla gospodarstw domowych (o 1,7 pkt proc.). W tym samym kierunku, ale nieznacznie, oddziaływały oceny zaistniałych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (poprawa o 0,4 pkt proc.)" - dodano.

"Negatywnie natomiast oddziaływały pozostałe badane czynniki, w szczególności dotyczące ocen zaistniałych oraz oczekiwanych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju (pogorszenie ocen o 0,9 i 0,8 pkt proc.)" - głosi komunikat GUS.

Z kwietniowego badania wynika, że wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 1,2 pkt proc. i ukształtował na poziomie -34,7 pkt proc. Wartość tego wskaźnika była jednak niższa niż przed rokiem o 4,9 pkt proc.

"Korzystniejszy poziom wyprzedzającego wskaźnika ufności konsumenckiej, w porównaniu do poprzedniego miesiąca, ukształtowany został poprzez poprawę oczekiwań społeczeństwa odnośnie kierunków zmian w poziomie bezrobocia (poprawa ocen o 3,5 pkt proc.) oraz perspektyw oszczędzania pieniędzy (poprawa ocen o 2,5 pkt proc.)" - napisano.

Badanie koniunktury konsumenckiej prowadzone jest co miesiąc jako badanie wspólne Głównego Urzędu Statystycznego oraz Narodowego Banku Polskiego. W kwietniu 2012 r. badanie przeprowadzono na próbie 1824 gospodarstw domowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

nastroje konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.8.46
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!