Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

GUS: W listopadzie pogorszyły się nastroje konsumenckie

W listopadzie odnotowano znaczne pogorszenie nastrojów konsumenckich społeczeństwa w stosunku do poprzedniego miesiąca - podał w środę w komunikacie Główny Urząd Statystyczny.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej pogorszył się o 3,7 pkt proc. mdm i ukształtował na poziomie -24,5 pkt proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej pogorszył się mdm o 4,8 pkt proc. i ukształtował na poziomie -31,6 pkt proc.

"Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, pogorszył się w listopadzie 2011 r. o 3,7 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował na poziomie -24,5 pkt proc." - napisano w komunikacie.

"Poziom tego wskaźnika jest niższy o 4,4 pkt proc. od wyniku z listopada poprzedniego roku. Na zmniejszenie wartości bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej wpłynęło pogorszenie większości badanych czynników (z wyjątkiem ocen dotyczących dokonywania ważnych zakupów).

GUS podał, że znacząco pogorszyły się oceny oczekiwanych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju (o 8,8 pkt proc.) oraz oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (o 5,4 pkt proc.).

"W mniejszym stopniu pogorszyły się oceny zaistniałych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju (o 3,3 pkt proc.) oraz w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (o 2,3 pkt proc.)" - napisano.

Z badania wynika, że wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, pogorszył się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 4,8 pkt proc. i ukształtował na poziomie -31,6 pkt proc. Wartość tego wskaźnika była jednocześnie niższa niż przed rokiem o 4,6 pkt proc.

"Na niekorzystne zmiany wyprzedzającego wskaźnika ufności konsumenckiej wpłynęło pogorszenie większości badanych czynników (z wyjątkiem ocen dotyczących perspektywy oszczędzania pieniędzy), przy czym, oprócz ocen oczekiwanych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju i sytuacji finansowej gospodarstw domowych, znaczący wpływ miały także oceny oczekiwanych zmian w poziomie bezrobocia (pogorszenie ocen o 5,5 pkt proc.)" - napisano.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

GUS RSS ALERT    /    nastroje konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.15.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!